پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

20 امضا برای رهایی محکوم به قصاص پس از 13سال از زندان

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

متهم به قصاص به زندگی بازگشت.

به گزارش خراسان، در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه منوجان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، با جلب رضایت 20 نفر از اولیای دم یک پرونده، یک متهم به قصاص نفس پس از 13 سال از زندان رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم با بیان این که هیچ لذتی بهتر از عفو، گذشت و سازش نیست، افزود: گذشت و عفو برای همه افراد به ویژه کسانی که فرصت انتقام دارند اما گذشت می کنند، بسیار لذت بخش است. یدا... موحد ادامه داد: با تلاش مصلحان و مقامات قضایی شهرستان منوجان و با رفتار بزرگ منشانه و خیرخواهانه اولیای دم، قاتل 38 ساله ای که 13سال از عمر خود را در زندان به سر برده و حکم قصاص او صادر شده بود، مورد بخشش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: گذشت اولیای دم در این پرونده با پیروی از آموزه های دین مبین اسلام انجام شده و به زودی موجبات آزادی این شخص از زندان نیز فراهم می شود.

وی خطاب به اولیای دم این پرونده، اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره تاکید دارد که مسلمان باید نسبت به همنوع و هم دین خود در حد توان گذشت و عفو داشته باشد و امروز که به این توصیه دین مبین اسلام عمل شد و کار بهتر از قصاص را انجام داده و با اراده و تشخیص خود زندگی دوباره به یک انسان داده اید،

به یقین در پیشگاه خداوند مأجور خواهید بود. موحد خاطر نشان کرد: امسال 25 مورد قصاص نفس با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان، مصلحان و حکمین قرآنی، مسئولان قضایی و دیگر دست اندرکاران مربوط، به سازش ختم شده است.