جمعه 31 فروردین 1403

امیرعبداللهیان: آماده‌ایم تا روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم / بورل: گفت‌وگوهای ایران و آمریکا با میانجی‌گری اروپا انجام می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: آماده‌ایم تا روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم / بورل: گفت‌وگوهای ایران و آمریکا با میانجی‌گری اروپا انجام می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: برای ایران نفع کامل اقتصادی از مذاکرات مورد تاکید است و سعی می کنیم مشکلات را از مسیر گفتگو برطرف کنیم.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ایران به دنبال روابط متوازن در جهان است، گفت: در جلسه با بورل تداوم مذاکرات لغو تحریم ها را مورد بحث قرار دادیم و در دیدار با ایشان تاکید کردیم آماده ایم در روز های آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وزیر امور خارجه همچنین گفت که برای ما نفع کامل اقتصادی از مذاکرات مورد تاکید است و سعی می کنیم مشکلات را از مسیر گفتگو برطرف کنیم و امیدواریم آمریکا در مسیر مذاکرات اقدامات مسئولانه ای را انجام دهد.

جوزف بورل نیز در این نشست خبری مشترک گفت در دیدار با آقای امیرعبداللهیان توافق کردیم گفت‌وگو های میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری اتحادیه اروپا انجام شود.

جوزف بورل همچنین گفت که این توافق برای جهان مهم است، چرا که ما از ماه فوریه در جهان متفاوتی پس از حمله روسیه به اوکراین زندگی می‌کنیم و در چنین شرایطی به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای بسیار اهمیت دارد که در این راستا منافع کامل اقتصادی آن هم نصیب ایران خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان گفت که ما باید به اجرای کامل برجام برگردیم و من فکر می‌کنم سفر دیگری به تهران باید داشته باشم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی