شنبه 1 اردیبهشت 1403

امیرعبداللهیان عازم موریتانی شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان عازم موریتانی شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفتگو با مقامات موریتانی تهران را به مقصد نواکشوت ترک کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) 11 بهمن ماه در رأس هیأتی برای دیدار و گفتگو با مقامات موریتانی عازم نواکشوت پایتخت این کشور شد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به موریتانی بعد از تصدی این سمت است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است در این سفر با «محمد ولد غزوانی» رئیس جمهور و «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر خارجه موریتانی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو بپردازد.

حسین امیرعبداللهیان 30 فروردین ماه سالجاری در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه و همکاری‌های جمهوری اسلامی موریتانی ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با کشور موریتانی استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین از مواضع اصولی موریتانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه و همکاری‌های موریتانی نیز روابط دو کشور را مستحکم و صادقانه خواند و با توجه به ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: موریتانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های خود و در راستای منافع متقابل استقبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی