سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

انتخابات پارلمانی ونزوئلا 16 آذر برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخابات پارلمانی ونزوئلا 16 آذر برگزار می شود

تهران - ایرنا - شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ 16 آذر امسال (6 دسامبر 2020) برگزار می شود.

به گزارش رسانه های بین المللی، «ایندیرا آلفونسو» رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز چهارشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری با اعلام تاریخ انتخابات، گفت که رقابت های انتخاباتی به مدت دو هفته از یکم تا پانزدهم آذر صورت خواهد گرفت و بر اساس پیش بینی ها، 89 حزب در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

مجلس قانونگذاری کنونی ونزوئلا 167 عضو دارد اما از مجلس آینده تعداد نمایندگان آن به 277 نفر افزایش خواهد یافت.

مجلس آینده ونزوئلا از سال آینده میلادی کار خود را برای یک دوره پنج ساله آغاز می کند.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از تصمیم شورای انتخابات استقبال کرده و گفته است که حزب حاکم «سوسیالیست» که او رهبری اش را برعهده دارد رایزنی ها با احزاب متحد خود برای معرفی نامزدهایشان را آغاز کرده است.

مادورو چهارشنبه شب در گفت وگو با تلویزیون ونزولا گفت: ما خودمان را برای تولد یک مجلس ملی جدید آماده خواهیم کرد.

در همین حال «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا که مورد حمایت آمریکاست، دولت را متهم کرده است که می خواهد انتخاباتی فاقد کمترین شفافیت برگزار کند.

گوایدو توئیت کرده است: رای دادن یکی از راههای ایجاد تغییر در کشور است و ما برای آنکه حقمان برای رای دادن را بدست آوریم فقط یک راه داریم و آن «مبارزه» است.

در دوره قبلی انتخابات ونزوئلا در دسامبر 2015، مخالفان دولت مادورو، 112 کرسی از 167 کرسی مجلس را بدست آوردند.

به دنبال آن انتخابات، ونزوئلا وارد بحران داخلی شد و طی سال های اخیر شاهد ناآرامی های سیاسی و بحران اقتصادی بی سابقه بوده است.

آمریکا که از مخالفان دولت مادورو حمایت می کند، تحریم هایی را علیه ونزوئلا وضع کرده است و بسیاری از ناظران، واشنگتن را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم می کنند.