پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

انتخابات کمیسیون ورزشکاران | تبدیل 5 به 6!/ میراسماعیلی نیامد اما کاندیدا شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتخابات کمیسیون ورزشکاران | تبدیل 5 به 6!/ میراسماعیلی نیامد اما کاندیدا شد

با این وجود این کمیته ملی المپیک نام رئیس کنونی فدراسیون جودو را در بین نامزدهای ریاست اعلام نکرد اما آرش میراسماعیلی در انتخابات فردا حضور خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات ریاست و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک راس ساعت 10 صبح روز سه شنبه 7 مرداد ماه جاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک خواهد شد. با برگزاری اولین دوره انتخابات کمیسیون در سال 96 برای مدتی حمید سوریان و در ادامه آرش میراسماعیلی ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک را بر عهده داشتند.

در ادامه با کنار کشیدن سوریان و شرکت نکردن برخی از افراد در جلسات کمیسیون، این جلسات ازحدنصاب افتاد و حالا قرار است دوره جدید انتخابات آن برای مشخص شدن رئیس و نایب رئیس برگزار شود تا این کمیسیون کلیدی بار دیگر فعال شود.

طبق اعلام رسمی کمیته ملی المپیک پایان وقت قانونی و اداری امروز، 5 عضو کمیسیون کاندیداتوری خود را برای حضور در این انتخابات اعلام کردند.

هادی ساعی، زهرا نعمتی و سعید حسنی‌پور برای کسب کرسی ریاست کمیسیون و مجتبی عابدینی و افشین نوروزی هم برای کسب پست نایب رئیسی اعلام آمادگی کرده و کاندیداتوری خود را رسما اعلام کردند.

بعد از انتشار رسمی اسامی کاندیداها توسط کمیته ملی المپیک مشخص شد که آرش میراسماعیلی نیز برای ریاست کمیسیون ثبت‌نام کرده است. با این وجود این کمیته ملی المپیک نام رئیس کنونی فدراسیون جودو را در بین نامزدهای ریاست اعلام نکرد.

نام میراسماعیلی چگونه اضافه شد؟

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو که مدت‌ها ریاست کمیسیون ورزشکاران را برعهده داشت، امروز برای نامزدی دوباره ریاست به صورت کتبی ثبت‌نام کرد اما بعد از پایان مهلت و زمان اعلام اسامی این احتمال را داد که شاید در انتخابات شرکت نکند.

بعد از اعلام اسامی در سایت کمیته ملی المپیک، میراسماعیلی زمانی که نام خودش بین کاندیداها ندید، در تماسی با مسئولان اعلام کرد که هنوز به صورت کتبی و رسمی انصراف نداده، بنابراین همچنان نامزد ریاست است.

ارسال نامه ثبت نام میراسماعیلی به طاهریان

طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و مسئول امور هماهنگی کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک درباره اینکه نام آرش میراسماعیلی در اسامی نهایی نامزدهای ریاست کمیسیون ورزشکاران وجود نداشت، اظهار داشت: میراسماعیلی پیش از این به من گفته بود که تا ظهر امروز حضور قطعی‌اش را در انتخابات به من اعلام می‌کند و همچنین عنوان کرده بود که قصدش شرکت در انتخابات و نامزدی برای پست ریاست است، اما خبر نهایی را به من نداد. من با او نیز تماس گرفتم، اما تلفن همراهش در دسترس نیست. حتی با دفترش هم تماس گرفتم و برایش پیغام گذاشتم که در اولین فرصت با من تماس بگیرد.

وی افزود: میراسماعیلی نامه ثبت‌نامش را برای من فرستاده، ولی قرار بود خبر نهایی را به من اعلام کند. جایگاه او برای انتخابات محفوظ است و اگر بخواهد، در لیست نامزدهای ریاست کمیسیون ورزشکاران قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص اینکه آیا آیین‌نامه کمیسیون به تایید IOC رسیده است یا خیر؟ گفت: این موضوع در حیطه اختیارات دبیرکل است و این مسائل را باید از او پیگیری کنید.

جاور بجای کیمیا

جایگزین کیمیا علیزاده در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک مشخص شد. در انتخابات فردای کمیسوین ورزشکاران، قرار است 17 عضو کمیسیون حضور داشته باشند اما از آنجا که کیمیا علیزاده دیگر در ایران حضور ندارد، بنابراین مهسا جاور ملی پوش پیشین تیم ملی روئینگ ایران جایگزین او می‌شود و در انتخابات حاضر خواهد شد.

گفته می‌شود یوسف کرمی هم که مدتی در ایران حضور نداشت قرار است در انتخابات حضور پیدا کند.

کمیل قاسمی، قاسم رضایی، بهداد سلیمی، هادی ساعی، مهدی کامرانی، علیداد ساوه شمشکی، زهرا نعمتی، الهه احمدی، حمیده عباسعلی، افشین نوروزی، حسن تفتیان، آرش میراسماعیلی، مجتبی عابدینی، سعید حسنی پور، حمیدرضا قلی پور دیگر اعضای کمیسیون ورزشکاران هستند.

انتخاب دو ورزشکار توسط رئیس کاملا قانونی است

انتخاب 2 نفر از اعضای کمیسیون توسط رئیس کمیته ملی المپیک با حرف و حدیث هایی روبرو شده اما ظاهرا طبق ابلاغیه IOC مشکلی ندارد.

بنا بر اعلام کمیته ملی المپیک در راستای اصلاح آئین نامه کمیسیون ورزشکاران، درفت و دستور العملی از سوی کمیته بین المللی المپیک به کمیته ابلاغ شد تا نقشه راه برای اجرای فعالیتهای این کمیسیون باشد.

در این درفت به صراحت ذکر شده که رئیس IOC اختیار انتخاب 7 ورزشکار برای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک را دارد و روسای NOC هم اختیار دارند 2 ورزشکار را با نظر خود انتخاب و به عضویت کمیسیون در بیاورند. این دستورالعمل ابلاغی است و هیچ منافات و مغایرتی با آئین نامه و اساسنامه نخواهد داشت.

انتهای پیام

انتخابات کمیسیون ورزشکاران | تبدیل 5 به 6!/ میراسماعیلی نیامد اما کاندیدا شد 2
انتخابات کمیسیون ورزشکاران | تبدیل 5 به 6!/ میراسماعیلی نیامد اما کاندیدا شد 3