جمعه 10 فروردین 1403

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
انتشار فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی

پس از برگزاری سه دوره از جشنواره عکس آسمان آبی، فراخوان چهارمین دوره از این جشنواره نیز منتشر شد. مهلت شرکت در این جشنواره از 6 آذر و حداکثر به مدت یک ماه - تا 6 دی - خواهد بود.

به گزارش ایسنا، موضوعات در نظر گرفته شده برای این دوره از جشنواره ملی عکس، آسمان آبی برای تهران، هوای پاک برای زندگی، تصویر شهر ایده‌آل با هوای پاک، عکس، هوا و زندگی است. عکس‌های مقایسه‌ای از هوای پاک و آلوده با نمای ثابت، بازنمایی اثرات و خسارات آلودگی هوا بر محیط زیست و اجتماع و آلودگی هوا قاتل نامرئی برای همه به ویژه گروه‌های حساس (افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان و زنان باردار) ازجمله موضوعات دیگر چهارمین جشنواره عکس آسمان آبی است.

گفتنی است که آثار ارسال شده در تاریخ 13 دی ماه داوری می‌شوند و آخرین فرصت ارسال آثار نیز 6 دی ماه است همچنین دکتر محمد مهدی رحیمیان، دکتر مهدی مقیم‌نژاد و حمیدرضا مجیدی به‌عنوان داوران چهارمین جشنواره عکس آسمان آبی انتخاب شده‌اند.

براساس این گزارش، شرکت در این جشنواره برای عموم عکاسان - آماتور و حرفه‌ای - آزاد است و هر شخص می‌تواند حداکثر هفت تک عکس را بارگذاری کند همچنین به‌کارگیری نرم افزارهای ویرایش عکس نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف ابعاد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. تراز نور و سفیدی، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع وبرش و تکنیک پانوراما آزاد است.

بر این اساس اندازه عکس‌ها باید حداقل 3000 پیکسل باشد و عکس‌های ارسالی می‌توانند با انواع دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتال و موبایل عکاسی شده باشند.

هنرمندان می‌توانند جهت ثبت نام در این جشنواره به آدرس air.tehran.ir مراجعه کنند. شرکت‌کننده در جشنواره و صاحب فایل اصلی عکس به‌عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.

پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، ارسال فایل اصلی عکس در ابعاد بزرگ جهت ارائه در نمایشگاه الزامی است. بدیهی است که درصورت عدم تحویل فایل بزرگ در مهلت مقرر، نام عکاس از فهرست پذیرفته‌شدگان و نمایشگاه حذف همچنین برگزار کننده حق استفاده و چاپ عکس‌های ارسالی برای اطلاع‌رسانی و سایر مصارف فرهنگی در چارچوب جشنواره را خواهد داشت.

جوایز برگزیدگان نیز در آیین پایانی نمایشگاه به عکاسان اهدا می‌شود که عبارت است از: نفر اول: لوح تقدیر + 30.000.000 ریال جایزه نقدی نفر دوم: لوح تقدیر + 20.000.000 ریال جایزه نقدی نفر سوم: لوح تقدیر + 10.000.000 ریال جایزه نقدی گواهی شرکت + 1.000.000 ریال جایزه نقدی به آثار راه یافته به نمایشگاه

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در پایان تاکید می‌شود که شرکت کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت 24 روز 6 دی ماه ارسال کنند. این زمان به‌هیچ عنوان تمدید نخواهد شد همچنین نمایشگاه در تاریخ 29 دی ماه امسال و همزمان با روز هوای پاک برگزار و همان روز نیز اسامی پذیرفته‌شدگان و نفرات منتخب اعلام می‌شود.

انتهای پیام

انتشار فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی 2