پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

انتقادهای دانشجویان را بشنویم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتقادهای دانشجویان را بشنویم

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: یکی از راه‌های ارتقای رفتار شهروندی دانشجویان تشویق و شنیدن تفکرات انتقادی آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مقیمی روز یکشنبه در آیین افتتاح چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت در دانشگاه تهران با تاکید بر شنیدن انتقادات دانشجویان، اظهار داشت: یکی از راه های ارتقای رفتار شهروندی دانشجویان، شنیدن تفکرات انتقادی آنها است. گاهی اوقات در نشست هایی که با دانشجویان برگزار می کنیم، انتقادات تندی صورت می گیرد و گوش ها از شدت تند بودن این انتقادات سرخ می شود، اما این گوش ها باید سرخ شود تا به خودمان بیاییم.

مقیمی با تاکید بر اینکه در فضای تعریف و تمجید، تحولی صورت نمی گیرد، ادامه داد: اگر می خواهیم دانشگاه را دانش زا کنیم باید انتقاد کنیم و اجازه دهیم دانشجویان در عمل، نقش هایی فراتر از تکالیف رسمی بر عهده بگیرند؛ چرا که دانشجویان، با صلاحیت ترین افرادی هستند که اظهار نظر و انتقاد می کنند و ما را مورد سوال و مواخذه قرار دهند. از عالی ترین سطح مدیریت تا گروه آموزش استادان باید تحمل پذیری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تفکر انتقادی را باید مورد تشویق قرار دهیم، افزود: از دانشجو باید بازخورد بگیریم؛ چرا که دانشجو نسبت به محیط پیرامون خود احساس مسوولیت می کند.

به گزارش ایرنا، جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم‌فزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در این انجمن‌ها در سال 1386 با نام «نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی» پایه‌گذاری و با تغییر نام و ماهیت، بهار سال 1387 نخستین دوره آن با عنوان «جشنواره ملی حرکت» به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

از سومین دوره این جشنواره و با توجه به استقبال دانشگاه‌ها، در 2 سطح «دانشگاهی» و «ملی» ادامه یافت و در سال‌های اخیر و با افزوده شدن مشارکت کشورهای دیگر در این جشنواره، به سطح بین‌المللی تغییر یافت و با عنوان «جشنواره بین‌المللی حرکت» شناخته می‌شود.

چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت؛ ویژه آثار و دستاوردهای اتحادیه ها و انجمن‌های علمی دانشجویی در دوره جدید، همراه با نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای اتحادیه ها و انجمن‌های علمی از اول تا سوم خرداد در دانشگاه تهران برگزار می شود.

ادامه دارد

برچسب‌ها