چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

انتقال آبله میمونی فقط از طریق تماس پوستی ممکن است / نه واکسن نه مراقبت خاص؛ فقط قرنطینه + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
انتقال آبله میمونی فقط از طریق تماس پوستی ممکن است / نه واکسن نه مراقبت خاص؛ فقط قرنطینه + فیلم

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: خانم 34 ساله‌ای از طریق همسر خود که به تازگی از کانادا وارد کشور شده است به آبله میمونی مبتلا شده است. وی تصریح کرد: بیماری آبله میمونی نوعی از بیماری است که از طریق تماس نزدیک به دیگران انتقال پیدا می‌کند و فرد مبتلا شده با علامت سردرد و بدن درد و تب و لرز که فکر...

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: خانم 34 ساله‌ای از طریق همسر خود که به تازگی از کانادا وارد کشور شده است به آبله میمونی مبتلا شده است.

وی تصریح کرد: بیماری آبله میمونی نوعی از بیماری است که از طریق تماس نزدیک به دیگران انتقال پیدا می‌کند و فرد مبتلا شده با علامت سردرد و بدن درد و تب و لرز که فکر می‌کرده‌اند کرونا است به پزشک مراجعه کرده بودند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تنها تفاوت علائم فرد مذکور دانه‌ایی بوده است که رو و کف دست وی مثل تاول ظاهر شده بود و به پزشک مراجعه کرده بودند و همکاران ما به ابتلای او به آبله میمونی مشکوک شده بودند و در یک آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفتند که در نهایت اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور به ثبت رسیده است.

حیدری همچنین اضافه کرد: پس از تشخیص نهایی و تایید ابتلای فرد به آبله میمونی همراهان و افرادی که با وی در ارتباط بودند شناسایی شدند و نکات لازم را به وی آموزش دادند و بیمار و اطرافیان مشکوک او در حال حاضر در قرنطینه هستند.

وی یادآور شد: فرد بیمار و افرادی که به او نزدیک بوده‌اند یک هفته باید در قرنطینه باشند و وقتی که تاول‌ها و دانه‌های ایجاد شده روی پوست فرد مبتلا از بین می‌روند، فرد می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: آبله میمونی مثل کرونا نیست و به راحتی به افراد انتقال پیدا نمی‌کند و باید خیلی تماس نزدیک باشد و مهمترین آن‌ها از راه پوست و تماس پوستی است که ضایعه پوستی به دیگران منتقل شود.

حیدری اضافه کرد: بیماری آبله میمونی نیاز به واکسن ندارد و خود به خود خوب می‌شود و نیاز به مراقبت خاصی هم ندارد و همین که فرد خود را قرنطینه کند و تا زمان بهبودی کامل از تماس نزدیک با دیگران پرهیز کند کافی است و ممکن است در صورت عدم مراقبت و تماس با فرد آلوده افراد در شهرهای مختلف به این بیماری مبتلا شوند.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری آبله میمونی در صورت داشتن علائم بیماری باید از تماس با دیگران خودداری کرده و برای روند درمانی به پزشک مراجعه کنند.