جمعه 31 فروردین 1403

انتقال سند 590 هکتار زمین دستگاه‌های دولتی به وزارت راه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
انتقال سند 590 هکتار زمین دستگاه‌های دولتی به وزارت راه
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، ارسلان مالکی با یادآوری این‌که تاکنون 22 هزار هکتار از زمین‌های داخل محدوده شهرها که سند آنها متعلق به وزارت راه و شهرسازی است در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر این 35 هزار هکتار از اراضی در حریم شهرها هم که مالکیت آنها تثبیت شده، در حال طی مراحل الحاق به محدوده شهرها هستند که پس از این الحاق در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

وی افزود: کل زمین‌های داخل محدوده و اراضی داخل حریم شهرها در مجموع تامین کننده 2.7 میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن خواهند بود.

وی با اشاره به زمین‌های مازاد سایر دستگاه‌ها مطابق ماده 10 قانون جهش تولید مسکن، گفت: براساس تکلیف مشخص شده در قانون، این اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی می‌شوند و باید ظرف دو ماه توسط همان دستگاه در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار داده شوند. قانون تاکید دارد که اگر ظرف دو ماه دستگاه مذکور اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی قرار ندهد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف مدت یک ماه سند زمین را به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل کند.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تاکنون 6 هزار و 605 هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه های دولتی شناسایی شده است، گفت: بلافاصله 2 ماه پس از شناسایی زمین‌ها، اطلاعات مربوطه به ادارات ثبت اسناد استان‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده است.

شناسایی 7000 هکتار زمین‌ها مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن

مالکی با بیان این‌که تاکنون تنها موفق به اخذ سند مالکیت 590 هکتار از این زمین ها یعنی کمتر از 9 درصد کل اراضی شده‌ایم، اضافه کرد: شتاب ما برای تامین زمین برای طرح نهضت ملی، تکلیف قانون جهش تولید مسکن است که براساس آن باید سالانه یک میلیون واحد ساخته شود در حالی که در برخی شهرها اصلاً زمین نداریم و در برخی از استان‌ها نیز نیازمند همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها هستیم.