پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

انجمن شرکت‌های هواپیمایی: تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها همچنان در انتظار پرداخت

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
انجمن شرکت‌های هواپیمایی: تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها همچنان در انتظار پرداخت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: با وجود این‌که حدود 1000 میلیارد تومان کمتر از آن چیزی که به ایرلاین‌ها تا نیمه فروردین‌ماه خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا وارد شده بود، تخصیص داده‌اند هنوز این تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت نشده است.

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل از جمله این‌که بسیاری از ایرلاین‌ها و هواپیماهای مسافری در همان ماه‌های نخست زمین‌گیر شده بودند، حدود 3000 میلیارد تومان خسارت به این صنعت وارد شده بود.

براین اساس قرار شد تا تسهیلات 2400 میلیارد تومانی مصوب ستاد مقابله با کرونا به ایرلاین‌ها پرداخت شود، اما به نظر می‌رسد تاکنون این کار انجام نشده است.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - در این باره به ایسنا گفت: از همان ابتدا اعلام کردیم که خسارات وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی حدود 3000 میلیارد تومان تا نیمه فروردین‌ماه برآورد شده که البته با وجود پیشنهاد این مبلغ، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد 2400 میلیارد تومان برای صنعت هوانوردی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ به 2000 میلیارد تومان تقلیل یافت و با وجود مصوبه ستاد مقابله با کرونا و این‌که همه شرکت‌های هواپیمایی مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل کرده‌اند همچنان این تسهیلات به آنها پرداخت نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: بانک‌های عامل به ایرلاین‌ها معرفی شده است، اما پرداخت این تسهیلات دراین مرحله متوقف مانده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام مسئولان قرار بود هر یک از شرکت‌هایی که اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند در تیرماه تسهیلات‌شان را دریافت کنند، اما با وجود گذشت دو هفته از نخستین ماه تابستان، همچنان این تسهیلات در مرحله‌ی پرداخت قرار دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035U7