جمعه 10 فروردین 1403

5499 انشعاب جدید گاز در چهارمحال و بختیاری فعال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
5499 انشعاب جدید گاز در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از اتصال و فعال شدن پنج هزار و 499 انشعاب گاز جدید در این استان تا پیش آغاز فصل زمستان و سرما خبر داد.

سیامک حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با احتساب تعداد مشترکان جدید در بخش‌های مختلف از خانگی، تجاری و صنعتی، مجموع مشترکان گاز طبیعی این استان تاکنون به 333 هزار و 406 مشترک رسیده است.

وی از نصب یکهزار و 31علمک در مناطق شهری و 2 هزار و 500 انشعاب در مناطق روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد علمک‌های نصب‌شده گاز استان 190 هزار و 245 انشعاب رسیده است.

به گفته وی، امسال بیش از 93 کیلومتر شبکه جدید گاز به شبکه‌های گازرسانی استان اضافه شد و طول شبکه گاز طبیعی در سطح استان به بیش از پنج هزار و 936 کیلومتر رسیده است.

حیدری، همچنین با اشاره به گازرسانی به 35 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تصریح کرد: تاکنون 32 واحد صنعتی با صرف اعتباری افزون بر 87 میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شده است.

به گفته وی، تعهد ارتقاء مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ویژه در صنعت استان در سالجاری 10 هزار مترمکعب بود، که با تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست پتروشیمی لردگان، تعهد ارتقاء مصرف گاز استان امسال بیش از 19 هزار مترمکعب در روز افزایش یافته است و حدود 2 برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست امسال محقق شده است.

حیدری با بیان اینکه به طور متوسط جمعیت تحت پوشش خط شبکه گاز استان96 درصد است، اشتراک 329 هزار مشترک گاز در سطح استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده انرژی پاک گاز طبیعی شناخته شده است. به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی از 979 هزار نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*