جمعه 10 فروردین 1403

اهانت روزنامه الشرق‌الاوسط برای تضعیف جریان مقاومت بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اهانت روزنامه الشرق‌الاوسط برای تضعیف جریان مقاومت بود

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل غرب آسیا در واکنش به توهین روزنامه وابسته به رژیم سعودی به آیت‌الله سیستانی، گفت: این اقدام سخیف، اوج خباثت، تضعیف جریان مقاومت و حمایت صریح از برنامه‌های شوم رژیم صهیونیستی را نشان داد...

«صفی‌الله رمضان‌خانی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به توهین روزنامه «الشرق الاوسط» به آیت‌الله‌سیستانی و اعتراضات مردم عراق، مرجعیت را نماد وحدت و پناهگاه ملت‌ها توصیف کرد و اظهار داشت: جریان وهابیت سعودی با انتشار کاریکاتوری موهون توسط روزنامه سعودی با اهانتی آشکار به مقام مرجعیت جهان اسلام و تشیع، حضرت آیت‌الله سیستانی با هدف تفرقه میان ملت مظلوم عراق، قلوب موحدان و مومنان عالم را جریحه دار کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اهانت به مرجع عالیقدر جهان تشیع، توسط جریان تکفیری وهابیت سناریویی از پیش تعیین شده است که پس از واکاوی ابعاد این حرکت متوجه خط فکری ترسیم شده از سوی آمریکا در منطقه با هدف ایجاد تفرقه و بی ثباتی در منطقه و تمدید و تثبیت حضور غیرقانونی خود و همچنین جانبداری و حمایت کامل از جریان‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

رمضان‌خانی تاکید کرد: مطمئنا گسترش اعتراض مردم عراق به این اهانت به دلیل نقش مهم آیت الله سیستانی در جلوگیری از گسترش و ادامه جریان تکفیری در این کشور و ایستادگی مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا است.

وی این اقدام شوم و تفرقه انگیز را محکوم کرد و افزود: مطمئنا نقش آیت الله سیستانی در شکست پروژه‌های آمریکا در منطقه و البته از بین رفتن داعش و گروههای تکفیری موجب چنین اقداماتی شده است.

رمضانخانی تاکید کرد: مراجع جهان تشیع و علمای اسلام، به عنوان نماد وحدت ملی و پناهگاه ملت‌ها بوده و همواره در زمینه سازی رشد و بالندگی معنوی و اعتقادی امت واحده، استحکام پیوند روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان علیه بشریت، عمر با برکت خود را صرف کرده‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: آیت‌الله سیستانی در تحقق کلمه وحدت، اتحاد و انسجام مردم و همچنین تقویت جبهه مقاومت و محقق شدن پیروزی‌های اخیر در منطقه به‌ویژه در کشورهای عراق و سوریه نقش مهمی را داشته اند، لذا این اقدام سخیف دولت تکفیری عربستان، توسط روزنامه الشرق الاوسط نمایش اوج خباثت و تضعیف جریان مقاومت و حمایت صریح از برنامه‌های شوم رژیم صهیونیستی و ادامه تسلیم و وادادگی این دولت مرعوب برابر فشارهای سران مستکبر و منفور قدرت‌های پوشالی جهان ذیل فشارهای آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه خباثت آنها به زودی در اذهان عمومی جهان منعکس خواهد شد، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات و رمز اتحاد در تبعیت و توجه به رهنمودهای مراجع عظام و رهبران دلسوز جریان مقاومت و تلاش برای حفظ این جایگاه مهم است.

این کارشناس سیاسی افزود: بنابراین گسترش اعتراض‌های جهان اسلام و مردم عراق در حمایت از مرجعیت تشیع نشان دهنده نقش موثر آیت الله سیستانی در منطقه و جهان اسلام و برای جلوگیری از گسترش و ادامه جریان تکفیری و مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت‌الله سیستانی موج خشم و نفرت کاربران شبکه‌های مجازی را برانگیخت. اقدام اهانت آمیز این روزنامه برخلاف قانون آزادی نشر است و توهینی آشکار به بزرگان دینی و حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

هتک حرمت به آیت‌الله سیستانی درحالی صورت می‌گیرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که ایشان صادر و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرد و با وحدت پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.

*س_برچسب‌ها_س*