چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اوجاقی: همه برنامه‌های ورزشی شهرداری پیوست فرهنگی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اوجاقی: همه برنامه‌های ورزشی شهرداری پیوست فرهنگی دارد

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: این سازمان متولی ورزش شهروندی است و در این راستا پیوست‌های فرهنگی که منجر به ایجاد هنجارهای اجتماعی می‌شود ضرورتی غیرقابل انکار است؛ از این همه برنامه‌ها پیوست فرهنگی دارد.

به گزارش ایرنا، دومین نشست شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران با هدف بررسی راهکارهای فرهنگی به منظور ایجاد هنجارهای اجتماعی در رویدادهای ورزش شهروندی در شهر تهران برگزار شد.

این نشست به ریاست حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش و با حضور نمایندگان اداره کل ارشاد استان تهران، سازمان توسعه ورزش همگانی، فدراسیون ورزش‌های همگانی، رییس تربیت بدنی سازمان بسیج شهر تهران و نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، نماینده دفتر فرهنگی وزارت ورزش و علیرضا گیلانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، گفت: این سازمان متولی ورزش شهروندی برای تمام اقشار جامعه است و با برگزاری رقابت‌ها و رویدادهای مختلف می‌کوشد تا در برگیری ورزش در پایتخت را هر چه بیشتر افزایش دهد. بدیهی است در این راستا پیوست‌های فرهنگی که منجر به ایجاد هنجارهای اجتماعی می‌شود و نیز بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها نیز ضرورتی غیرقابل انکار است. از این رو تمام برنامه‌ها در سازمان ورزش پیوست فرهنگی دارد.

حسین اوجاقی با بیان اینکه «ورزش متأثر از بسترهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است»، تصریح کرد: این موضوع در بُعد کلان ورزش نیز به خوبی قابل مشاهده است. برای مثال در جریان برگزاری المپیک، شاخص‌های اقتصادی کشور میزبان، قبل و بعد از این رویداد ورزشی تغییر می‌کند و به شکل محسوسی ارتقا می‌یابد. علاوه بر این موضوع، کشور برگزار کننده، این امکان را دارد که فرهنگ ملی خود را به مردم دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به تعدد مراکز ورزشی شهر تهران خاطر نشان کرد: 20 میلیون نفر سانس ورزشی، خدماتی است که به شهروندان تهرانی ارائه می‌شود و بیش از 3 میلیون نفر در بخش تفریحات ورزشی مشغول هستند. این فرصت بی نظیری است تا برنامه‌های فرهنگی مناسب را به این تعداد از مخاطبان ارائه دهیم و بدون تردید این امر توسط خانواده‌ها در میان سایر اقشار نیز تسری می‌یابد.

لزوم فعالیت نهادهای فرهنگی در مباحث ورزشی

حیدر سلیمانی معاون ورزش مردان سازمان ورزش با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای سازمان متبوعش از ایستگاه‌های ورزشی فعال در محلات شهر تهران اظهار داشت: در ایستگاه‌های ورزشی سراسر شهر تهران، فقط کار ورزشی انجام نمی‌شود و شهروندان به صورت خودجوش، مراسم مذهبی و فرهنگی نیز برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به حضور شهروندان در ایستگاه‌های تندرستی گفت: بیش از 80 درصد مراجعین ما در این ایستگاه‌ها را بالای 40 سال تشکیل می‌دهند و از این تعداد بیش از 90 درصد آنها از فعالیت در این ایستگاه‌ها اظهار رضایت دارند. نکته قابل توجه آن که بانوان، بیشترین استقبال را از ایستگاه‌های تندرستی در شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

مرجان میرزایی قاضی معاون ورزش بانوان نیز گفت: در شهر تهران 617 ایستگاه تندرستی ویژه بانوان داریم. این ایستگاه‌ها یا در مساجد یا مدارس یا در پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران فعال هستند.

برچسب‌ها

اوجاقی: همه برنامه‌های ورزشی شهرداری پیوست فرهنگی دارد 2