پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اورژانس خراسان شمالی 487 بیمار کرونایی را شناسایی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اورژانس خراسان شمالی 487 بیمار کرونایی را شناسایی کرد

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا مهرماه امسال 487 بیمار کرونایی از طریق تماس با اورژانس 115 شناسایی شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه، دکتر تقی دولت آبادی افزود: از این تعداد، 400 بیمار به بیمارستان ها برای درمان منتقل شدند و 87 بیمار نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تمامی کارکنان عملیاتی اورژانس استان از ابتدای شیوع کرونا با گذراندن دوره های تخصصی مواجهه با کرونا، در کنار هم استانی ها بودند، افزود: آموزش های همگانی در خصوص کرونا به شکل مجازی و از طریق صداوسیما، سایت‌های خبری و شبکه های اجتماعی برای هم استانی ها انجام شد.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، اورژانس 115 بی وقفه به مردم خدمت رسانی می کند و این امر انرژی زیادی را از کارکنان اورژانس و کادر درمان گرفته است بنابراین از مردم تقاضا می کنم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک برای نابودی این ویروس منحوس کمک کنند.

پیشتر، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفته بود: روند ابتلای افراد به بیماری کووید 19 به صورت جمعی و خانوادگی درآمده است که این وضعیت موجب فرسایش کادر درمانی شده و آنان را خسته کرده است.

دکتر سیداحمد هاشمی با اشاره به تعداد پایین مرگ و میرها در حال حاضر و افزایش تعداد بستری ها، اظهار داشته است: در موج اول بیماری، میزان مرگ و میرها روزانه 2 نفر بود که اینک به 2.5 تا 2.7 نفر رسیده است که البته از میانگین کشوری آن پایین تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین گفته است: در موج اول بیماری روزانه 190 نفر در مراکز درمانی استان بستری می شدند، که در تیرماه امسال این رقم بین 250 تا 280 بود و اینک افزایش یافته به نحوی که هفته پیش شمار بیماران بستری کرونایی در استان به 302 تن افزایش یافت که نشان دهنده این است که چرخش ویروس بیشتر شده است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده که این شرایط همچنان برقرار است.

*س_برچسب‌ها_س*