جمعه 10 فروردین 1403

اولویت اقتصادی ایران در برابر تحریم چیست؟

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اولویت اقتصادی ایران در برابر تحریم چیست؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، در شرایطی که احتمال کاهش تحریم‌ها یا فشارهای اقتصادی وجود دارد، تحولات داخلی می‌تواند در آینده اقتصاد ایران اهمیت فراوانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در طول سال‌های گذشته، فعالان بخش خصوصی بارها نسبت به محدودیت‌های داخلی و نیاز به کنار زدن تحریم‌هایی که از درون کشور و در سیاست‌های غلط شکل گرفته، صحبت کرده‌اند و از مقامات تصمیم گیر خواسته‌اند تا با برطرف کردن آنها، شانس رقابت در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی محل اصلی این گمانه زنی‌هاست و حالا حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با مطرح کردن این خواسته از وزیر صمت که در جلسات این شورا حضور داشته باشد، می‌گوید مهم‌ترین اولویت فعلی اجرای سیاست تسهیل در برابر تحریم است.

او گفته: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که در پاسخ به خواسته اتاق بازرگانی، وزارت صمت یک تغییر رویه داده و اقدامات موثری را در این زمینه اجرایی کرده است. شنیدن صدای بخش خصوصی اهمیت فراوانی دارد و اگر این تعامل و همراهی ادامه پیدا کند، می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران این را نیز گفته که با بهبود شرایط در داخل، می‌توان امیدوار بود که در تعامل با جهان نیز اتفاقات مثبت جدیدی رخ دهد و با ضعیف شدن دیوار تحریم‌ها، می‌توان شاهد بهبود عملکرد در تولید و صادرات بود.

سلاح ورزی به شعارهایی که در رابطه با رفع موانع تولید مطرح شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود این وعده‌ها، در عمل ما در بسیاری از موضوعات را دیدیم که اتفاقی رخ نمی‌دهد. این در حالی بود که در شورای گفت وگو تصمیمات خوبی گرفته می‌شد که بررسی کارشناسی پشت آنها بود. خوشبختانه در ماه‌های گذشته نشانه‌هایی از این تغییر نگاه دیده می‌شود که بخش خصوصی امیدوار است در آینده با توجه بیشتر دولت به این حوزه، در کنار بحث تحریم‌ها، تسهیل شرایط تولید نیز به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام