پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اولین حضور علیرضا بعد از 4ماه و 4روز؛ اعتراض برایتونی‌ها به آقای کج‌سلیقه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولین حضور علیرضا بعد از 4ماه و 4روز؛ اعتراض برایتونی‌ها به آقای کج‌سلیقه

تهران - ایرنا - «علیرضا جهانبخش» در حالی بعد از چهار ماه و چهار روز فرصت حضور در میدان را پیدا کرد که هواداران برایتون نسبت به حضور دیرهنگام ستاره ایرانی خود به سرمربی تیم اعتراض کردند.

سرانجام در دقیقه 69 بازی با منچسترسیتی طلسم شکسته شد و علیرضا جهانبخش به جای تروسارد به زمین آمد تا اولین حضور خود در ترکیب برایتون پس از بازگشایی رقابت‌ها بعد از شیوع ویروس کرونا به ثبت برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که بازی با نتیجه چهار بر صفر به سود سیتیزن‌ها در جریان و بدیهی بود که حضور جهانبخش نمی‌توانست برای تیمش چاره‌ساز باشد. همین مساله سبب شد که در صفحه رسمی باشگاه برایتون در توییتر بسیاری از کابران به گراهام پاتر، سرمربی برایتون اعتراض کنند که چرا اینقدر دیر از ستاره ایرانی خود استفاده کرده است.

طبیعی بود که تیم بی‌روحیه برایتون توانی برای حمله کردن به سمت دروازه سیتی نداشت. آنها در دقایق پایانی یک گل دیگر هم دریافت کردند تا شکستی تلخ در کارنامه‌شان ثبت شود. جهانبخش در این دیدار 12 لمس توپ داشت. یک بار دریبل زد که به سرانجام نرسید. 9 پاس داد که 6 تای آن به مقصد رسید و میانگین 67 درصد را به ثبت رساند. علیرضا یک ارسال هم داشت که آن هم توفیری برای تیمش به همراه نداشت. در پایان ستاره ایرانی برایتون از سوفا اسکور نمره 6.3 را گرفت که با توجه به دقایق حضورش نمره بدی نیست.

علیرضا در این فصل و تا به حال 9 بازی برای برایتون در این فصل انجام داده که 6 بازی به صورت بازیکن تعویضی بوده است. او 2 گل زده و 2 موقعیت جدی ساخته است. علیرضا با میانگین 34 دقیقه حضور، معدل هر 154 دقیقه یک گل را از خود بر جای گذاشته است. 50 درصد دریبل‌های او موفق بوده و 49 درصد دوئل‌ها را برده است. سرانجام پس از چهار ماه و چهار روز شاهد حضور علیرضا در زمین بودیم. بدون تردید اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و اگر پاتر همچنان سرمربی برایتون باقی بماند که احتمالش زیاد است، فصل بعد شاهد حضور شماره 16 گرانقیمت برایتون در این تیم نخواهیم بود.

با این اوصاف برایتون فعلا در رده پانزدهم قرار دارد. این تیم با بورن‌موث رده هجدهمی هشت امتیاز فاصله دارد اما از یک بازی بیشتر این فاصله به وجود آمده است. اگر بورن‌موث از سد لسترسیتی بگذرد و فاصله با برایتون به پنج امتیاز کاهش پیدا کند سه بازی پایانی فصل برای پاتر و شاگردانش اهمیت پیدا خواهد کرد در غیر اینصورت آنها با یک امتیاز از سه بازی باقیمانده با خیال راحت در لیگ برتر ماندنی می‌شوند. برایتون باید به ترتیب به مصاف ساوتهمپتون، نیوکاسل و برنلی برود. این احتمال وجود دارد که جهانبخش در این سه دیدار فرصت بیشتری برای حضور در زمین پیدا کند. طبیعتا عملکرد خوب او باعث می‌شود تا برای فصل بعد به تعداد مشتریانش افزوده شود.

در پایان باید گفت سرمربی 45 ساله، انگلیسی و کج سلیقه برایتون نتوانست از توانایی بازیکن ایرانی و بااخلاق خود استفاده کند؛ آن هم در حالی که جهانبخش هر زمانی که در زمین بود نمایش قابل قبولی داشت. یادمان نرود 2 گل علیرضا به بورن‌موث و چلسی، نقش مهمی در ابقای پاتر و همچنین وضعیت خوب برایتون داشت. شاید اگر برایتون نمی‌توانست از سد بورن‌موث بگذرد الان فاصله دو تیم کمتر بود و برایتون اینقدر راحت به پایان فصل فکر نمی‌کرد.

*س_برچسب‌ها_س*
اولین حضور علیرضا بعد از 4ماه و 4روز؛ اعتراض برایتونی‌ها به آقای کج‌سلیقه 2
اولین حضور علیرضا بعد از 4ماه و 4روز؛ اعتراض برایتونی‌ها به آقای کج‌سلیقه 3