جمعه 10 فروردین 1403

اکران فیلم ایرانیِ «قصیده گاو سفید» در آلمان و اتریش

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع

فیلم «قصیده گاو سفید» که هنوز در ایران به نمایش درنیامده است، نیمه بهمن، روی پرده سینماهای آلمان و اتریش خواهد رفت و پس از آن در سوئد، ژاپن، چک، اسلواکی و پرتغال هم اکران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، از سوم فوریه (14 بهمن)، اکران سراسری خود را در سینماهای آلمان و اتریش آغاز خواهد کرد.

شرکت ولتکینو (weltkino)، پخش سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» را در دو کشور آلمان و اتریش به عهده دارد.

هم‌زمان در ماه ژانویه و فوریه (بهمن و اسفند)، اکران این فیلم در کشورهای سوئد، ژاپن، پرتغال، جمهوری چک، اسلواکی و کشورهای حوزه بالکان نیز آغاز خواهد شد. فیلم «قصیده گاو سفید» پیش از این اکران خود را در کشورهای فرانسه، هلند و بلژیک پشت سر گذاشته است. کشورهایی چون چین، اسپانیا، دانمارک، فنلاند، نروژ، یونان، ترکیه، هنگ کنگ و بسیاری کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی نیز به تدریج میزبان این فیلم در سینماهای‌شان خواهند بود و تا به این لحظه بیش از 30 کشور جهان قرارداد اکران سراسری فیلم را با پخش‌کننده فرانسوی به امضا رسانده‌اند. نخستین نمایش جهانی «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین بود و این فیلم موفق به دریافت جایزه تماشاگران از آن شد. این فیلم تاکنون در بیش از سی و پنج جشنواره بین‌المللی حضور داشته است و جوایزی چون بهترین کارگردانی جشنواره وایادولید اسپانیا، تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره زوریخ سوئیس، بهترین فیلم جشنواره فریشتاد اتریش، بهترین فیلم داوران آکادمیک جشنواره جنایت و مکافات استانبول را نیز در کارنامه خود دارد.

5757

کد خبر 367164