پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ایده‌های نوآورانه برای توسعه تجارت نوآوری جذب می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایده‌های نوآورانه برای توسعه تجارت نوآوری جذب می‌شود

تهران - ایرنا - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی برای جذب ایده‌ها و نوآوری‌ها در جهت سرعت دادن به ایجاد ناحیه نوآوری توسعه تجارت منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی و سازمان توسعه تجارت ایران در فراخوانی از صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه دعوت کرده است تا در اجرایی شدن طرح ایجاد ناحیه نوآوری توسعه تجارت با مجریان این کار، همکاری کنند.

این مرکز که قرار است زمینه ساز ایجاد زنجیره تامین برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق و صنایع خلاق باشد، همچنین به توسعه صادرات محصولات ایران ساخت و کاهش واردات کمک خواهد کرد.

این ناحیه نوآوری کانونی برای جمع شدن کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق، رشد و تداوم توسعه اقتصادی آنها، ایجاد بازارهای داخلی و خارجی و مزیت رقابتی برای دانش‌بنیان‌ها و خلاق ها خواهد بود.

علاقه‌مندان و صاحبان ایده تا 31 مردادماه سال 1401 برای مشارکت در این فراخوان مهلت دارند. با ایجاد این ناحیه نوآوری؛ توسعه بازار محصولات فناورانه ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی، رفع مشکلات فناوری‌های نوپا ایرانی، ایجاد سکویی جهت شتابدهی به صادرات غیرنفتی کشور میسر می شود.

هفته گذشته تفاهم‌نامه همکاری ایجاد ناحیه نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایشگاه بین‌المللی تهران امضا شد و این فراخوان هم پیرو همین تفاهم‌نامه و برای استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی افراد و شرکت‌های دارای ایده‌های کاربردی در این زمینه منتشر شده است.

برچسب‌ها