پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه هرچه ایمانش بیشتر، انگیزه، رشد و تمدن سازی‌اش بیشتر خواهد بود. جامعه بی‌ایمان قطعا رشد نخواهد کرد؛ ایمانی که مبتنی بر عقلانیت باشد.

تهران - ایرنا - ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در فراخوانی امکان حضور شرکت‌ها و خانه‌های خلاق و نوآوری را در رویداد فناوری و نوآوری اینوتکس 2023 اعلام کرد.

تهران - ایرنا - محققان با ترکیب چند فناوری، امکان تشخیص سریع و ساده سرطان را از روی نمونه ادرار فراهم کردند. براساس اعلام پژوهشگران نتایج روی موش‌ها بسیار رضایت‌بخش بوده و ممکن است در آینده نزدیک شاهد تست‌های نواری برای تشخیص سرطان باشیم.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تبریک فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، روز معلم به معلمان و اساتید دانشگاه ها، نوشت: امروزه عظمت مقام معلم را در پهنایی به بزرگی همه دانش‌ها می‌توان مشاهده کرد.

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تبریک 12 اردیبهشت نکوداشت روز معلم گفت: مقام و منزلت شغل معلمی در بین مشاغل دیگر در بالاترین جایگاه قرار دارد و فرهنگیان در بین همه اقشار و مناصب، حرمت بالایی دارند.

تهران - ایرنا - محققان کره‌جنوبی نانوکامپوزیتی ساختند که می‌توان با کمک آن تولید انبوه هیدروژن را با کارایی بالا انجام داد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز معلم گفت: آرمان وزارت علوم در این دوره، تحقق فرهنگ دانستن و دانایی است.

تهران - ایرنا - روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با ارسال پیام هایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز بزرگداشت معلم را به معلمان و اساتید خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفتند.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه‌گذاری یک هزار و 500 واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه و چهار هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان در اراضی متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی بین این دانشگاه و شهرداری تهران به امضا رسید.

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه کشوری برگزار و در آن از 52 استاد تقدیر شد. همچنین بیشترین تعداد استادان تقدیرشده نسبت به سال‌های قبل را بانوان تشکیل دادند.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: عده‌ای از نخبگان دانشگاهی علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار خودشان هستند، هل دادن تمامی نخبگان به سوی کارآفرینی یا سوق دادن به کار علمی، صحیح نیست و افراد باید بر مبنای توانمندی و استعدادشان در هریک از این زمینه ها، هدایت و حمایت شوند.

سنندج - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: سومین جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی آموزشی در دانشگاه کردستان همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - یک تیم نوآور کشور با ارائه اختراعی با عنوان «جانپناه اضطراری» موفق به کسب دو جایزه جهانی این رقابت شد.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن ترویج علم ایران، پیشنهاد داد برای انسجام بیشتر و تعامل همه کنشگران در زمینه فعالیت‌های ترویجی، شورای ملی ترویج علم با نقش تعامل و هماهنگ‌سازی همه نهادها تشکیل شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی امیر رجائی را به سمت سرپرست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار منصوب کرد.

تهران - ایرنا - یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شد با استفاده از فناوری بومی، زمینه را برای تسهیل بازیافت پسماندهای کارخانجات فلز روی فراهم کند و از این طریق به استحصال عناصر کاربردی برسد.