پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 11 اردیبهشت) با یک هزار و 299 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 480 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری 52 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر 73 هزار تعیین شده است.

تهران - ایرنا - رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه دولت سیزدهم برای خودکفایی در تولید این محصول باید سرانه مصرف را به طور دقیق مشخص کند، گفت: 140 هزار تن ظرفیت تولید کاغذ در کشور داریم.

تهران - ایرنا - گرچه میزان پرشدگی سدهای کشور با وجود بارش‌های اخیر تا نهم اردیبهشت‌ماه به 64 درصد رسید، اما همچنان 18 سد مهم تأمین مصارف شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 تا 75 درصد کاهش را ثبت کرده‌اند.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: با توجه به نیاز زمینه استخدام یک‌هزار نفر از نیروهای تخصصی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با شرکت در آزمون استخدامی در شرکت‌های گازی منطقه پارس جنوبی فراهم می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد دستوری در دنیا دارای 2 حالت است که شامل اقتصاد در زمان بحران یا اقتصاد بیمار می‌شود؛ اکنون در کشور با بحران خاصی مواجه نیستیم، اما اقتصاد دستوری در ساده‌ترین کالاها اعمال شده که باعث آسیب جدی به تولید می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع حوادث ناشی از رخدادهای طبیعی در سال های گذشته، گفت: دولت سیزدهم امروز در حال پرداخت خسارت‌های سیل و زلزله سال‌های 97، 98 و 99 است، در حالی که دولت نباید خسارت پرداخت کند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، از تولید 323 میلیون عدد تخم چشم‌زده ماهی در 50 مرکز تکثیر در کشور خبرداد و گفت: این میزان تولید 61 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: از 26 هزار کیلومتر قنواتی که نیاز به احیا و مرمت دارند، با اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته در مجموع 700 کیلومتر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

بوشهر - گناوه - فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف 2 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق و کشف محموله‌ای به ارزش 10 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره‌های سنجشی مختلفی در کشور در صف پرتاب قرار دارند و امسال تعدادی از آنها در مدار قرار می‌گیرند.

گناوه - ایرنا - رئیس اداره مخابرات گناوه گفت: مشکل دیرینه چندین ساله خطوط ارتباطی تلفن ثابت و اینترنت محله پرجمعیت نوروزآباد (کوی بعثت) با اجرای تعویض کافوی مسی به نوری برطرف و ارتقا یافت.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صادرات ایران به کشور قطر خبر داد.

تهران - ایرنا - «بایزید مردوخی» اقتصاددان با اشاره به چالش فرسودگی نظام تدبیر برای تحقق اهدافی چون مهار تورم، اصلاح شیوه مدیریت بخش خصوصی را در تحقق این هدف و نیز رشد تولید موثر می‌داند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور از افزایش وزنی 15 درصدی هر جعبه تخم نوغان تجاری جدید داخلی با استفاده از 8 واریته جدید در این حوزه خبر داد.

زاهدان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 77هزار و 215 تن محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.