پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - تاکنون موردی از بیماری تب کنگو که از طریق تماس با خون و یا ترشحات و لاشه دام آلوده به انسان منتقل می شود، در استان قزوین مشاهده و گزارش نشده است.

تهران - ایرنا - نماینده منتخب گچساران خطاب به ریاست مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید؛ شما وظیفه دارید قانون و آئین‌نامه را رعایت کنید.

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه در راستای رعایت حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، گفت: دستگاه‌های دخیل حساسیت بیشتری در جانمایی سایت جدید پسماند ارومیه داشته باشند تا در آینده دچار مشکل مضاعف در این بخش نشویم.

گناوه - ایرنا - شهرداری بندر گناوه عملیات اجرایی احداث دهکده گردشگری خلیج فارس را در خیابان ساحلی این بندر آغاز کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از حضور پنج دانشگاه برتر ایران در جدیدترین رتبه‌بندی کیو. اس (QS World University Rankings) خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کویت و نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن درباره اوضاع یمن و حمایت کویت برای برقراری صلح در این کشور گفت‌وگو کردند.

مشهد - ایرنا - گزارش کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از پیش‌بینی وضعیت آب و هوای این استان در روز چهارشنبه بیست و یکم خرداد 1399

شیراز - ایرنا - معاون امداد و نجات هلال‌احمر فارس با بیان اینکه زمین‌لرزه‌های بیستم خرداد 99 در جنوب فارس باعث تخریب صد در صدی نشده است، بیان داشت: در این مناطق، بیشترین آسیب به بافت فرسوده وارد شده است.

همدان - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک هزار و 200 صفحه و نشانگاه متعلق به اراذل و اوباش و حامیان آنها امسال توسط پلیس فتا شناسایی و نسبت به پاکسازی و مسدود کردن این صفحه‌ها اقدام شد.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: در راستای تحقق جهش تولید بخشی از امور فرهنگی در چارچوب ضوابط و قوانین به موسسات و انجمن‌ها واگذار می‌شود.

تهران - ایرنا - «محمد اشتیه» نخست‌وزیر «تشکیلات خودگردان فلسطین» اعلام کرد که این تشکیلات در مقابل طرح «معامله قرن» آمریکا، طرح جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین به گروه چهار خاورمیانه پیشنهاد کرده است.

تهران - ایرنا - اعتبار نامه سید کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی نمایندگان صومعه سرا و فریدن در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نصب دو هزار دوربین نظارتی در سطح جاده‌های کشور، گفت: با نصب دکل‌های جدید امکان سرقت و تخریب ترانس و کامپیوتر دوربین‌ها در سطح جاده‌ها کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - با ادامه اعتراضات سراسری به خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا، جمعی از کارکنان حوزه نشر کتاب کمپینی را در حمایت از معترضان و برجسته‌سازی معضل فقدان تنوع نژادی در این حوزه، راه‌اندازی کردند.

کابل - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان با سفر به کابل به دنبال اهداف پیدا و پنهان زیادی بوده است؛ اما براساس گمانه زنی‌های برخی از شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی، مهمترین آن گرفتن «اسلم فاروقی» سرکرده شاخه خراسان گروه تروریستی داعش از سیستم امنیت ملی افغانستان محسوب می‌شود.

مهاباد - ایرنا - شیوع بیماری کرونا امتحان پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان را نظیر سایر فعالیت‌های آموزشی تحت‌تاثیر قرار داده و موجب شده تا امتحان‌های خرداد امسال در پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. عکس: جمیل آزادمنش