شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال فشار جامعه جهانی به تل آویو به منظور بازداشتن از پیشبرد طرح تجاوزکارانه خود در الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی، قصد دارد با انضمام فقط چند منطقه از کرانه باختری در برهه‌ای کوتاه این طرح را تا رسیدن به همه اهداف خود پیش ببرد.

پکن - ایرنا - استاد دانشگاه "یونن" چین در واکنش به جنایات آمریکا در دو قرن اخیر علیه بشریت به ویژه تبعیض نژادی علیه سیاه پوستان گفت: می توان آمریکا را «قهرمان» نقض حقوق بشر تاریخ نامید جنایاتی که این کشور انجام داده در هیچ جای دنیا تکرار نشده است بنابراین دولت و سیاستمداران این کشور صلاحیت صحبت درباره «حقوق بشر» را ندارند.

تبریز - ایرنا - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه تنوع خوبی در تجارت خارجی کشور ایجاد شده، افزود: توسعه روابط اقتصادی در شرایط تحریم، بسیار امیدوارکننده است و اگر بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم سال‌های آینده برای اقتصاد کشور سال‌های روشنی خواهد بود.

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال هر سال خسارات جبران‌ناپذیری را به منطقه وارد می‌کند.

ساری - ایرنا - معاون اداره کل پدافند غیرعامل مازندران از تشکیل قرارگاه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا در این استان خبر داد و گفت: این قرارگاه ذیل مجموعه اداره کل امنیتی استانداری مازندران و برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات مورد نظر تشکیل شده است.

تهران - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور حکمی سردار «نعمان غلامی» را به سمت فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) منصوب کرد.

تهران - ایرنا - چین از زمان شیوع کرونا در جهان، محموله‌های حمایتی و کمک‌های پزشکی و دارویی را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای لاتین ارسال کرده که کمک‌های چشمگیری بوده‌اند.

مشهد - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دما و جو پایدار هوا در این استان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تهران - ایرنا - نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از گرانی مسکن و خودرو و مساله ریزگردها انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

ایرنا - آنکارا - در ادامه دستگیری های منتسبین به جماعت گولن در ترکیه و طی سلسله عملیات پلیس که در استان های آدنا، مرسین و استانبول انجام شد 63 نفر از عوامل وابسته به فتح اله گولن دستگیر شدند.

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفتان سیستان و بلوچستان گفت: مسیرهای روستایی سخت‌گذر کوته - سیهکی و کوته - لیس آباد این شهرستان به طول 10 کیلومتر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان روز چهارشنبه در مقاله ای با اشاره به بی تاثیری فشارهای آمریکا بر ایران نوشت: ایالات متحده آمریکا که با بحران داخلی رهبری روبرو است باید بدانند که که سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران، به ضرر واشنگتن تمام خواهد شد.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با درخواست‌های مجوز سرمایه‌گذاری در این استان 2 هفته برای تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سامانه پنجره واحد صدور این مجوزها فرصت دارند.

تهران - ایرنا - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: کشتی های ارتش و سپاه در این شرایط سخت تحریم و کرونا با شکستن هیمنه استکبار، تا حیاط خلوت آمریکا بنزین صادر می کنند.

ساری - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی الهی نامه " علامه حسن زاده آملی " در قالب 20 تابلو امروز (چهارشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری گشایش یافت.

تهران - ایرنا - «رمی هایتز» دادستانی پاریس از آغاز تحقیقات گسترده پیرامون چگونگی مدیریت بحران کرونا در فرانسه خبر داد.