شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: برای توسعه این استان در بخش صنعت، تکیه بر ظرفیت‌های مهم صنایع دستی مانند چاقو، مس، ملیله، چارق و فرش و همچنین بومی‌سازی و حمایت از فعالان این بخش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

کرج - ایرنا - معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره برخی چالش های اجتماعی و اقتصادی در کشور گفت: امروز فقدان مهارت، حلقه مفقوده تولید و اشتغال به شمار می رود.

ایرنا - شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری، با حضور نمایندگانی از 6 کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز گشایش یافت. همچنین نخستین نمایشگاه تولیدی بازرگانی کشور در سال 1399 با تمهیدات بهداشتی با عنوان «نمایشگاه گل و گیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای» با حضور تولیدکننده هایی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی،...

اراک _ ایرنا _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نتایج اقدامات مبارزه با موادمخدر در جامعه باید ملموس باشد، بنابر این اقداماتی که اثربخش نیستند، باید حذف شوند.

سمنان - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای استان از ابتدای تیرماه برگزار می شود.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح اقدام ملی و تدابیر جدید دولت در مورد زمین و مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اصفهان و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار اجرایی شده است.

تهران - ایرنا - موزه یادبود «آویچی» خواننده تک‌آهنگ نام آشنای «بیدارم کن» (Wake Me Up)، سال آینده میلادی در استکهلم سوئد برپا می‌شود.

اراک _ ایرنا _ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: عملیات حلقه‌گذاری پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان اراک با هدف رصد این گونه‌ها آغاز شد.

آبادان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: محموله ماسک قاچاق شامل 156 هزار عدد ماسک قبل از خروج از کشور کشف و ضبط شد.

زاهدان - ایرنا - ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نمادی ارزشمند از فرهنگ، هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان و میراثی گرانبها با تلفیق اخلاق، هنر، معنویت و کامل ترین نوع فعالیت جسمی است، فرهنگی خاص که اشاعه آن به ویژه در میان نسل جوان باعث رشد ذهنی، جسمی، اخلاق مداری و حرمت گذاری به بزرگترها می‌شود.

رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات وزیران گفت: 90درصد گرد و غبار دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مهار شد و این عظیم ترین کار محیط زیستی در تاریخ کشور است. 70درصد تالاب‌های ما آبگیری شد و شرایط آبگیری و بارش هم مناسب بود.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی هفتمین آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را منتشر کرد.

خمین - ایرنا - کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی زنان روز چهارشنبه با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و مسئولان محلی در روستای ریحان از توابع شهرستان خمین به بهره برداری رسید.

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از ارسال 150 اثر به جشنواره شعر کردی منال (منطقه غرب کشور) در دوره سوم برگزاری آن خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان خردادماه است.

مشهد - ایرنا - صنعت نوغانداری به عنوان یک فعالیت اقتصادی جانبی در حوزه کشاورزی و باغداری که به طور معمول طی فصل بهار رونق‌بخش سفره دهقانان است ظرف سالهای اخیر در خراسان و به ویژه در کاشمر واقع در جنوب غربی این استان دستخوش افول و رکود شده است.

کرمان - ایرنا - پسماند با وجود تمامی تهدیدها و فرصت‌ها همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های زندگی جوامع امروزی مطرح بوده که با جمع‌آوری این معضل زیست محیطی و هدایت آن به بخش تولید می‌توان از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شد.