شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف یک مورد زمین‌خواری در حاشیه شهر بجنورد به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد.

تهران - ایرنا - راهکارهای تعامل و همکاری میان مجلس و شورای نگهبان در زمینه قانونگذاری در جلسه امروز شورا با حضور رییس مجلس و دبیر شورای نگهبان بررسی شد.

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد یکی از داروهای ارزان‌قیمتی که برای درمان سوءهاضمه و ریفلاکس معده تجویز می‌شود، می‌تواند در درمان عفونت و کاهش علائم بیماران مبتلا به کووید 19 (کرونا) که به بستری‌شدن در بیمارستان نیاز ندارند، مفید باشد.

محمد اسلامی امروز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طرح ملی مسکن معتقدیم که اخذ مالیات از خانه‌های خالی یک تاثیر بسیار سریع‌الوقوع و مهمی بر وضعیت بازار اعمال می‌کند.

بندرعباس - ایرنا - سرخط خبرهای روزنامه‌های هرمزگان در21خردادماه سال جاری با موضوع‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منتشر شد.

تهران - ایرنا - موجودی آب مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا شانزدهم خردادماه به رقم 39 میلیارد و 45 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش چهار درصدی دارد.

تهران - ایرنا - در حالی‌که شیوع کرونا رکود شدید و کاهش تاریخی میزان صادرات آلمان به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا را به دنبال‌داشته، کارشناسان همچنان دورنمایی تیره برای اقتصاد این کشور با ادامه این شرایط ترسیم می‌کنند.

تهران - ایرنا - آنتونی فائوچی عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید ضمن هشدار در خصوص اینکه هنوز به پایان کابوس کرونا هم نزدیک نشده‌ایم، تنها راه مبارزه با این ویروس را تولید واکسن دانست.

پکن - ایرنا - مراسم خاکسپاری آنلاین برای خانواده ها و دوستان به منظور ارتباط با بستگان و بازماندگان از راه دور، در حال تبدیل به یک روش مرسوم در زمان شیوع ویروس کرونا در ژاپن شده است.

تهران - ایرنا - با نزدیکی به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی برای ورود رجال سیاسی به عرصه این رقابت جدی‌تر و حساس‌تر شده‌است، جدالی که می‌تواند تا روز انتخابات افرادی را حذف یا جذب این کارزار سیاسی کند.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر گفت: مطالعات و طراحی شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرک گل سفید به طول حدود 12 کیلومتر و 600 متر انجام و تاکنون 6 کیلومتر و 300 متر از آن به صورت مدرن اجرا شده است.

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تمام شهرک‌های صنعتی استان به فناوری فیبرنوری مجهز و به این شبکه متصل می‌شوند و اکنون زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار در حال اجرا است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات، گفت: بیش از 80 درصد دانشگاهها امتحانات پایان نیم سال خود را به شکل غیرحضوری و سایر دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌کنند.

یزد - ایرنا - فرماندار تفت گفت: افزایش سفر به مناطق ییلاقی این شهرستان در تعطیلات سه روزه هفته گذشته آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را افزایش داده و از روز گذشته این شهرستان از وضعیت زرد خارج و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

تهران - ایرنا - مدیر دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارائه گزارش مالی سال 97 از سوی 21 سازمان و نهاد مرتبط با این کمیسیون شد و گفت: اجرای 73 طرح مطالعاتی در انتظار گزارش این سازمان‌هاست و باید به نتیجه برسد.

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه سمیرم گفت: وضعیت راه‌های روستایی این شهرستان نامناسب و در نقاطی بسیار خطرناک و فرسوده است.