یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - سفیر ایران در ترکمنستان از پل تازه افتتاح شده بین 2 کشور در سرخس به عنوان پل دوستی یاد کرد و گفت: این پل مایه تحکیم بیشتر روابط دوستانه 2 ملت است.

رابین کالین و تیم رابی، جنایات و جنحه را دومین فیلم برتر وودی آلن دانستند و مجله‌ی گاردین هم جایگاه سوم را به فیلم اختصاص داده است. نامزدی در سه رشتهی بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سوی آکادمی اسکار از دیگر افتخارات فیلم آلن است. اما متاسفانه با این تفاسیر جنایات و جنحه یکی از شکست خوردهترین فیلمهای وودی آلن میباشد و همین قضیه را کمی جالب‌تر...

تماشای فیلم طلا در فیلیمو از آن پدیدههایی است که اگر این ویروس بلاگیر دنیا را زمینگیر نمیکرد شاید به این زودیها اتفاق نمیافتاد؛ اما به هر طریق فیلم پرویز شهبازی دومین فیلمی است که از این حیث در تاریخ سینمای ایران رکورددار خواهد بود. پرویز شهبازی را نسلی با مسافر جنوب و نفس عمیق به یاد دارند و نسلی دیگر با دربند، اما به جرات میتوان گفت با ملودرامی همچون طلا، او بتواند آن خاطرههای مشترک...

آبادان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مشکل آب روستاهای شادگان با احداث خط جدید و ترمیم شکستگی‌ها تا 2 ماه آینده برطرف می‌شود.

تهران - ایرنا - براساس توافق صورت‌گرفته، با توجه به لزوم حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، با توافق تیم‌های مدعی، پرونده مسابقات لیگ برتر تکواندو مردان و زنان در سال 98 بسته شد.

بجنورد - ایرنا - فرماندار مانه وسملقان خراسان شمالی گفت: 48 درصد از 973 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال گذشته تخصیص یافت.

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: برای برخورد با آن دسته از بیماران کووید 19 که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، پلیس سلامت ایجاد شده و با هماهنگی دستگاه قضایی با این افراد برخورد جدی می‌شود.

دیگر عادت کرده‌ایم هر سال فیلمی در ژانر علمی‌تخیلی با محوریت سفر فضایی ببینیم. این‌بار قرعه به نام جیمز گری افتاد تا ادامه دهنده این مسیر باشد. اما به سوی ستارگان فقط یک فیلم کلاسیک علمی تخیلی نیست و برخلاف ظاهر خود، فیلمی درام - ماجراجویانه است که با سفری اودیسه وار درپی کشف رازی بزرگ است؛ رازی که پاسخ‌اش در آخرین سیاره منظومه شمسی (نپتون) نهفته است.

اگر فیلم‌سازی هستید که حرفی برای گفتن دارید؛ اما، پول کافی ندارید و بازیگران حرفه‌ای را نمی‌شناسید؛ جنبش فیلمی که دنبالش هستید؛ مامبل‌کور است.

ایرنا - تبریز - محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست روز دوشنبه پس از ورود به فرودگاه تبریز عازم ارومیه شد؛ وی در ارومیه از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه بازدید کرد و سپس برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه و شهرک خاوران به تبریز باز گشت.

فیلم «انگل» یا پارازیت (Parasite)، محصول کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون‌- هو (Bong Joon-ho)، در تاریخ 30 مه 2019 (9 خرداد 98) اکران شد. فیلمی که به یک ژانر محدود نمی‌شود و هرگاه ژانری را شکل می‌دهد، به سرعت از آن فرار می‌کند و با حرکت سیال فیلم در ژانرها یک مولتی‌ژانر شخصی می‌سازد. بونگ جون - هو علاوه بر سرگرم کردن مخاطبانش، مسئله‌ای جهانی را به تصویر می‌کشد و امتیاز 8.6...

مشهد - ایرنا - پل جدید مرزی سرخس بین ایران و ترکمنستان روز دوشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیرراه و شهرسازی ایران، وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان و استانداران خراسان رضوی و آخال به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: ما از هرگونه رسیدگی به پرونده قرارداد سر مربی سابق تیم ملی و هر پرونده دیگری در نهادهای نظارتی و مجلس استقبال می‌کنیم.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سه میلیارد ریال برای رفع کمبود آب هشت روستای شهرستان فاروج در سال جاری اختصاص یافته که با حفر چاه عمیق مشکل این روستاها برطرف می‌شود.

«سه میمون»، پنجمین فیلم بلند نوری بیلگه جیلان، کارگردان جسور و خلاق ترک، ملودرامی 109 دقیقه‌ای با محوریت انسان و روابط انسانی است که با کلیشه‌زدایی و دوری از ابتذال رایج این ژانر توانست جایزه‌ی بهترین کارگردانی را از جشنواره‌ی جهانی فیلم کن از آن خود کند. جیلان با پرداختی متفاوت به مسائل خانوادگی، دیدگاه جهانی را نسبت به سینمای ترکیه تغییر داده و این فیلم توانسته امتیاز 77 در راتن تومیتوز...

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تاکنون 18 هزار و 301 نفر برای دریافت تسهیلات مربوط به کرونا ثبت نام کرده اند که وضعیت پرداخت تسهیلات به این افراد در حال پیگیری است.