یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - یکصد و نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر سبزوار نیز روز دوشنبه بر اثر تنش و اختلاف بین اعضا ناتمام ماند و به حاشیه کشیده شد.

تهران - ایرنا - رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گفت: طراحی و اجرای لوح قلمزنی نقوش دوره قاجار با هدف آزمودن زیبایی نقوش گل و مرغ بر روی فلز انجام شد.

همدان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: عرضه قلیان در مراکز تفریحی و بوستان‌های همدان ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

محمدحسین مهدویان این اقبال نادر در سینمای ایران را یافته تا خود را واجد تشخص یک فیلمساز صاحب‌سبک کند، سبکی متکی بر اندوخته‌ی مستندسازی که عنصر برجسته‌اش دوربینی مشاهده‌گر و میزانسن سه‌لایه با پیش‌زمینه‌ی همیشه فلو و عمق میدان کم، در پی شبیه‌سازی یک وقایع‌نگاری است. اما این سبک به همان اندازه که در سینمای ایران نوبر و شایان توجه جلوه می‌کند، به دلیل محدودیت ذاتی و دست‌وپاگیرش دریچه‌ی...

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بزودی 2 آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهر برازجان و جنوب این استان راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: آتش زدن بقایای گندم و جو حاصلخیزی خاک را به شدت کاهش می‌دهد و مواد آلی خاک را از بین می‌برد.

ایرنا - ارومیه - محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یکروزه به آذربایجان غربی به همراه عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست با حضور در شهرستان‌های پیرانشهر و نقده از پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

تهران - ایرنا - مدیر کل حریم شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ساخت و سازها در حریم شهر تهران برای اولین بار در کشور رصد و پایش حریم با پرواز کوادکوپتر انجام شد.

با هوشمند سازی ارائه خدمات پلیس، درخواست دریافت گذرنامه، استعلام ممنوع الخروجی، مالیات، چک های برگشتی، استعلام خودروهای سرقتی و مانیتورینگ گشت پلیس در بستر اینترنت و با طراحلی ایلیکشن به صورت غیر حضوری به متقاضیان ارائه می شود.

تهران - ایرنا - معاون امور مجلس رییس جمهوری با تاکید بر این که سیاست دولت تعامل حداکثری با مجلس است، گفت: معاونان پارلمانی با قوت و با رویکرد همراهی و تعامل سازنده با نمایندگان برای حل مشکلات مردم حضور خواهند یافت.

آستارا - ایرنا - شهردار آستارا گفت: عملیات احداث پنجمین پارک تفریحی این شهر با هزار و 300 متر مربع مساحت آغاز شده‌است و در هفته دولت امسال بهره‌برداری خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره غله و سیلوی جنوب‌شرق تهران گفت: با استقبال کشاورزان از نرخ‌گذاری جدید خرید تضمینی گندم توسط دولت، میزان فروش گندم به مراکز دولتی افزایش یافته و تاکنون 2 هزار تن گندم تحویل سیلوی ورامین شده است.

ارومیه - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همه اقدامات سخت افزاری و مهندسی برای احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید پایان می‌یابد و با وضعیت مناسب، به دولت آینده تحویل خواهیم داد.

همدان - ایرنا - استان همدان با اختصاص 250 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل‌محمدی از مهمترین قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - شرکتی دانش‌بنیان که از سال 1370با هدف تولید دستگاه «گازکروماتوگراف» در ایران تاسیس شده و رتبه سوم جشنواره خوارزمی را دریافت کرده است، بعد از گذشت چندین دهه موفق به ساخت و بومی سازی چند مدل از دستگاه‌های گاز کروماتوگراف برای عرضه به بازار شد.

شیراز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: برای سال 99 صادرات یک میلیارد و 906 میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از این استان هدفگذاری شده که این رقم برای سال 1400 به میزان 2 میلیارد و 383 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.