یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تشکیل فراکسیون حقوق کودک در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: خروش میلیونی در آمریکا در محکومیت تبعیض نژادی نه تنها ستون‌های این کشور را به لرزه درآورده است بلکه هیمنه پوشالی سردمداران آمریکایی را درهم شکسته و با دیگر منجر به رسوایی حاکمیت این کشور نزد جهان شده است.

اهواز _ایرنا_ مدیراموربرق منطقه سه اهواز بیان داشت: روشنایی بخش وسیعی از معابر شرق اهواز به منظور افزایش امنیت در این مناطق بهبود یافت.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید برای عملکرد مناسب در صورت پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا آمادگی کامل داشته باشند.

اهواز - ایرنا - رییس هیات قایقرانی خوزستان معتقد است که نصب و راه‌اندازی اسکله قایقرانی در رودخانه کارون در مقطع اهواز کمک موثری به حل مشکلات این هیات می کند.

بوشهر - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با توقیف 2 دستگاه کامیون 27 میلیارد ریال کالای قاچاق در دشتستان کشف شد.

تهران - ایرنا - با آغاز پیش‌تولید رسمی نهمین ساخته اصغر فرهادی، دو بازیگر نقش‌های اصلی آن قطعی شدند.

تهران - ایرنا - شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اردیبهشت امسال 960 زمین‌لرزه در کشور را ثبت کردند.

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط 25 درصد از لوایح، طرح ها و قوانین تصویب شده در مجالس قبلی به نتیجه رسید و 75 درصد از آنها بی ثمر باقی مانده است افزود: برخی نمایندگان به جای جمع آوری منابع و پرداختن به نیازها، خود به بنگاه دار تبدیل شده اند که نباید اینگونه باشد.

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی یزد گفت: طی 24 ساعت گذشته ماموران پلیس در عملیاتی، 286 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز را که در یک کارخانه متروکه مخفی شده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

تهران - ایرنا - رییس اداره سلامت میان‌سالان وزارت بهداشت گفت: موارد آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر کرونا در مردان بیشتر از زنان است، زیرا برخی ویژگی‌های بیولوژیک مردان آنان را نسبت به ابتلا به کووید 19 آسیب پذیرتر از زنان می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه حضور افتخاری وزیر ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون فوتبال نقطه قوت است و نه ضعف، گفت: من از سمت نایب رییسی فدراسیون استعفا ندادم اما این اجازه را به مهدی تاج دادم که کسی را به جای من در مجمع انتخاب کند اما این اتفاق رخ نداد.

خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان به شماره ثبت ملی 118 که قرار بود طبق تصمیم شورای شهر به خانه موسیقی نیشابور تبدیل گردد توسط مالک و بدون اطلاع به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 14 خرداد 99 تخریب شد.

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: آمار ولادت از هزار و 476 نفر در سال 96 به هزار و 342 نوزاد در سال 98 تنزل یافته و گرایش خانواده‌ها به تک‌فرزندی، زنگ خطر جدی کاهش جمعیت جوان است.

اردبیل - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل از سامانه‌ای شدن ثبت‌نام مدارس هیات امنایی نواحی یک و 2 اردبیل خبر داد و گفت: ثبت‌نام این مدارس 20 تا 25 خردادماه انجام می‌شود.

کرج - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: با توجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری حدود 2 هزار و 642 تن گندم در این شهرستان برداشت شود.