یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم از ارسال نامه 68 نفر از نمایندگان به سرپرست وزارت صمت برای ایجاد شفافیت در روند واگذاری بدون پیش شرط شرکت هپکو و متعلقات آن به ایمیدرو خبر داد.

تهران - ایرنا - در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی خانه سینما در سال 98 منتشر شد.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: با وجود گذشت چند ماه از نشست پیشین این شورا، هنوز یک مترمربع زمین برای ساخت مدرسه به بخش خصوصی واگذار نشده است.

تبریز - ایرنا - مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز خریدی تضیمنی گندم در این استان خبر داد و اعلام کرد: در بیش از 70 مرکز شامل 34 مرکز خرید سازمان تعاونی روستایی، پنج سیلوی دولتی، 12 سیلوی بخش خصوصی و 19 کارخانه آردسازی گندم تولیدی کشاورزان استان خرید تضمینی می‌شود.

شیراز - ایرنا - مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه این هفته (بیست و سوم خراد 99) در تمام شهرستان‌های این استان شامل 36 شهرستان و مشتمل بر 76 شهر برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - خشونت پلیس آمریکا به دنبال کشته شدن یک رنگین پوست در این کشور که تاکنون پیامدهای بسیار جدی نه تنها در ایالات متحده که اروپا هم به دنبال داشته، مقامات کاخ الیزه را به تکاپو واداشت تا شتاب بیشتری برای بهبود مجموعه قوانین نیروهای پلیس دهند.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان، ورزش همگانی را یک مقوله فرهنگی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایجاد اشتیاق به ورزش، روح ورزشکاری و ورزش‌خواهی در بین مردم را مورد توجه و تاکید قرار داد.

تهران - ایرنا - هشتم ژوئن روز جهانی آگاهی از تومور مغزی نام گرفته است. هدف این رویداد انجام فعالیت‌های مشترک در جهت افزایش آگاهی و جلب توجه عمومی نسبت به چالش‌های خاص تومورهای مغزی، تاکید بر نیاز به واکنش‌های خاص و لزوم انجام تحقیقات علمی در این زمینه و توجه به بیماران و خانواده‌های آنان است.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجمع انتخابات 10 هیأت ورزشی این استان به منظور تعیین رؤسای آنها تا پایان امسال برگزار می شود.

تهران - ایرنا - روزنامه القدس العربی روز دوشنبه نوشت، پهپاد اماراتی وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر امروز یک بیمارستان صحرایی را در جنوب شهر مصراته در لیبی هدف قرار دادند.

تهران - ایرنا - «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی «اتحادیه اروپا»، درخواست یک هیات اسرائیلی به رهبری یک صهیونیست افراطی برای مذاکره در خصوص الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین رد کرده است.

تهران - ایرنا - ساخت یک دستگاه خانگی هدست نوری که به وسیله آن می‌توان اضطراب و استرس را کاهش داد، یک دستاورد قابل توجه علمی در حوزه پزشکی است که فناوران جوان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان کسب کردند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر جذابیت به عنوان رمز موفقیت طرح ملی قرآنی 1454 گفت: مهمترین اهداف این طرح، نگاه مهارت‌آموزی و بالابردن درک مردم از مفاهیم قرآنی است.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برخی از کشورهای اروپایی نه تنها برای دستگیری و استرداد مجرمان امنیتی و اقتصادی با ایران همکاری نمی‌کنند، بلکه به آنها پناهندگی و تابعیت می‌دهند و با همه ابزارها از آنها حمایت می‌کنند و با گستاخی مدعی حمایت از ملت ایران نیز هستند.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: در بسته حمایت از صادرات که قرار است تا پایان خردادماه ابلاغ شود، اعتبارات مورد نیاز صادر کنندگان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

گرگان ایرنا مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که مطابق نقشه‌های پیش‌یابی، بارش های رگباری گلستان در تابستان امسال نسبت به دوره متوسطه افزایش خواهد یافت که نتیجه آن، افزایش نیم تا 2 درجه‌ای دمای استان است.