یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: تاکنون هزار واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان بیماری کرونا در کشور اهدا شده است و توقع ما خیلی بالاتر از این رقم بود.

تهران - ایرنا - رفتارهای نه چندان سازنده مسئولان افغانستانی در دو حادثه‌ای که اخیرا برای اتباع این کشور که ورود غیرقانونی به ایران داشتند، رخ داد، می‌تواند موجب شکل‌گیری سوءتفاهم در روابط دو کشور و برهم خوردن امنیت روانی چند میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران شود.

تهران - ایرنا - تحلیلگران آمریکایی اعتقاد دارند نابرابری و تبعیض علیه رنگین‌پوستان در ساختارهای اجتماعی و سیاسی ایالات متحده نهادینه است و دولت «دونالد ترامپ» و همفکران وی نه تنها علیه آن واکنش مناسبی نشان نمی‌دهد بلکه به دنبال تشدید شکاف و دوقطبی کردن جامعه آمریکا هستند.

تهران - ایرنا - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه از امروز ملزم هستند الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط ارایه و استفاده از خدمات ارزش‌افزوده (VAS) را اجرا کنند.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق امروز دوشنبه باعث بروز 2 حادثه آتش سوزی در اهواز شد.

تهران - ایرنا - دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: دانشجویان این دانشگاه برای پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا در دوران امتحاات پیش از استفاده از خوابگاه‌ها معاینه می‌شوند.

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: امسال 18 رویداد فرهنگی و هنری در سطح ملی و منطقه‌ای در این استان برگزار خواهد شد.

مشهد - ایرنا - رییس قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: این استان در مدیریت و کنترل کرونا نمره 20 گرفته و این موفقیت حاصل تلاش جمعی، همکاری و همدلی تمامی مسوولان استان بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بانک اطلاعات تنوع زیست محیطی تهران برای آشنایی مردم با گونه‌های جانوری و گیاهی در حال تدوین است و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

کرمان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: باید وابستگی به نفت را صفر کنیم زیرا تجربه کرونا نشان داد که کاهش تقاصا برای نفت به علت وضعیت کرونا چگونه بر قیمت این ماده خام تاثیر نابود کننده داشته و وابستگی فوق اقتصاد را با بحران مواجه کرده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 741 مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد که بر اساس برآوردها هزار مرکز دیگر نیاز است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف‌گذاری کرده است.

نخستین جلسه دادگاه طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد. روزنامه‌های سراسر کشور، امروز تیتر و عکس یک خود را به این موضوع اختصاص دادند.

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خوسف گفت: چهار شهروند گمشده در کویر این شهرستان که بر اثر تشنگی و تاریکی شب جان آنها به خطر افتاده بود، توسط پلیس نجات یافتند.

بغداد - ایرنا - وزیر خارجه عراق در نخستین اظهار نظر درباره دور جدید رایزنی و گفت و گو با آمریکا، آن را در راستای تبیین چارچوب روابط با واشنگتن دانست، بدون اینکه به مساله اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق اشاره کند.

«علی ربیعی» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: با تصمیمی که اتخاذ شد و با افزایش حق مسکن، مزد کارگران حدود هشت درصد افزایش پیدا کرد.

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره‌های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان تعداد محدودی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال 1400-1399 بدون آزمون پذیرش می‌کند.