یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جشنواره خاتم (داستان کوتاه ویژه پیامبر رحمت) فراخوان و شرایط شرکت در ششمین دوره خود را منتشر کرد.

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال گذشته حوزه صنایع دستی این استان 4 میلیون و 968 هزار دلار به کشورهای مختلف جهان صادرات داشت.

سنندج - ایرنا - دامنه کوه‌های مشرف به شهر مریوان میزبان اتفاقی است که ضجه کنان در حالی ناله حاشیه را تا قلب این شهر سر می‌دهد که در شرق آن این مویه نه تنها به گوش همسایگان زریوار نمی‌رسد بلکه آنان را مشتاق به ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز با ظاهری مدرن‌تر از قبل می‌کند.

چابهار - ایرنا - کشت و استحصال میگو به عنوان یکی از گنج‌های زرخیز چابهار بعد از گذشت حدود 20 سال رفته رفته جایگاه خود را در ارزآوری و اشتغال پیدا کرده بطوریکه هم اینک سرمایه‌گذاران بومی نیز وارد این عرصه پرمصرف و پرسود شده‌اند.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره‌کل و بنیاد دانش به منظور ارتقای توانمندی مهارتی افراد زیر پوشش این بنیاد با رویکرد ایجاد اشتغال منعقد شد.

اهواز - ایرنا - ویروس کرونا که به ناگاه تمام مردم جهان از جمله کشور و خوزستان را در شوک عجیبی فرو برد و آرامش و امنیت فکری و جسمی همه را در هم ریخت این روزها خوزستان را به کانون اصلی شیوع این بیماری در کشور تبدیل کرده است.

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حریق جنگل‌ها و مراتع در واقع ضربه به سرمایه ملی است و باید از این کار پیشگیری شود.

نوشهر - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر چالوس از سقوط یک دستگاه خودرو به دره در جاده روستایی " فشکور " بخش مرزن آباد این شهرستان خبر داد و گفت که در جریان این حادثه 6 نفر زخمی شدند که چهار نفر نوجوان هستند.

اردبیل - ایرنا - وقوع 2 حادثه رانندگی در شهرستان مشگین‌شهر 2 کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا آخر هفته جاری، جوی پایدار را برای خوزستان نشان می‌دهد.

مشهد - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با ارسال نامه‌ای به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اعتراض خود به قانون ممنوعیت ترانزیت سوخت از خاک ایران، بازنگری در آن را خواستار شد.

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین فریم سایت کانتینر یخچالی بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: درصدد هستیم پرونده‌های خودروهای بدون پلاک و موضوع امتناع از عرضه این محصول، به سرعت رسیدگی و احکام آن نیز طی دو ماه آینده و یا کمتر صادر شود.

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در پیامی با محکوم کردن رفتار ضدبشری اخیر دولت آمریکا، خشونت، تبعیض و نژادپرستی را ماهیت اصلی این کشور عنوان کرد.

تهران - ایرنا - مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پیام ناظر بازار، تایید نشدن برخی معاملات را طی امروز (19 خرداد) اعلام کرد.

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت:: در راستای حفظ سلامت مردم با مشاغل و افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی می‌شود.