یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیوزیلند پس از به صفر رساندن موارد ابتلا به کووید - 19، قصد دارد الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی را ازمیان بردارد، امری که نشان از تحقق هدف این کشور برای غلبه بر ویروس کرونا دارد.

زاهدان - ایرنا - رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: موزه‌های این استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند به دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

ارومیه - ایرنا - محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تونل و خط بتنی انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه بازدید کردند.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه که به تازگی محدودیت‌هایی را برای مقابله با بیماری کرونا ابلاغ کرده است، از احتمال تشدید این محدودیت‌ها در صورت شیوع بیشتر بیماری سخن به میان آورد.

کرج - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در حمایت از جنبش مردمی علیه رژیم تروریستی نژاد پرست آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رفتار و برخورد نژاد پرستانه علیه سیاهپوستان پرده از ماهیت رژیم ایالات متحده برداشت.

تهران - ایرنا - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، سامانه پرسشنامه‌ساز را برای آسان‌سازی فرایند پژوهش راه‌اندازی کرد.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مرمت اضطراری برج‌ها و دندانه های قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد به پایان رسید.

تبریز - ایرنا - نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب مردم این شهرستان با مشکلات جدی مواجه است و باید برای رفع این مشکل اقدامات اساسی و فوری انجام شود.

کاشان - ایرنا - مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: ایجاد و راه‌اندازی 2 بازار روز جدید در نقاط شهری برای سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته است.

اهواز - ایرنا - فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در اهواز گفت: روزانه 33 سرویس آب آشامیدنی سالم توسط تانکر به مناطق مختلف بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ارسال می‌شود و تاکنون 16 هزار بسته آب یک و نیم لیتری نیز بین اهالی این منطقه توزیع شده است.

ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی وقوع زلزله امروز دوشنبه در حوالی «گردکشانه» این استان، تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

ایلام - ایرنا - رییس حمایت، مشاغل و بیمه بیکاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از پرداخت حق بیمه بیکاری اسفند سال گذشته ناشی از شیوع ویروس کرونا به مشمولان در این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - کردها با روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه از سال 2003 میلادی تا کنون در تحولات سیاسی این کشور نقش بسزایی ایفا کرده و با توجه به تعداد جمعیت خود همواره مورد توجه جریان‌های سیاسی این کشور واقع شده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه اجرایی موضوع پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را برای اجرا به دستگاهی ذیربط ابلاغ کرد.

شهرری ایرنا معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 (شهرری) گفت: 16 هزار انواع درختچه مقاوم به کم‌آبی و سازگار با آب و هوای جنوب تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جهت افزایش سرانه فضای سبز این منطقه کاشته شده‌است.

قزوین - ایرنا - مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: مناطق مستعد آتش سوزی در قزوین شامل جنگل طارم با 12 هزار هکتار، مناطق مرتعی در الموت با پنج هزار هکتار و بافت جنگی در منطقه باشگل با 50 هکتار مساحت شناسایی شده‌اند.