یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از صاحبان صنوف آسیب‌دیده از کرونا خواست: برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

تهران - ایرنا - ارتش ترکیه همواره در بیش از 70 سال گذشته، بازوی مسلح کمالیست‌ها در عرصه سیاسی این کشور بوده است، اما با قدرت یابی حزب عدالت و توسعه از سال 2003 تا کنون و گذر ترکیه به سوی مردمسالاری به مرور از قدرت آنها کاسته شده است.

تهران - ایرنا - شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: مقایسه آماری نشان می‌دهد که پلیس آمریکا به طور معمول بیش از هر کشور توسعه یافته دیگر ی، شهروندانش را هدف گلوله قرارداده و آنها را بازداشت و زندانی کرده است.

سمنان - ایرنا - امامزاده علی اشرف از نوادگان امام زین العابدین (ع) است که بقعه متبرکه اش در محلات، خیابان امام حسین (ع) زاوقان و در غرب شهر سمنان واقع شده است. بنای بقعه شامل حرم، رواق، ایوان و صحن و گنبد است. (عکس: علی اکبر بندری)

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز تسهیلات اعطایی دولت به شرکت‌های حمل و نقل مسافری که در دوران کرونا دچار رکود شدند، خبر داد.

شیراز - ایرنا - عملیات گرده افشانی انجیرستان‌های استهبان استان فارس در قالب برداشت انجیرهای بارور کننده موسوم به «بر انجیر» آغاز شد.

تهران - ایرنا - ویتنام روز دوشنبه یک توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را نهایی کرد که تا 99 درصد از تعرفه‌های مبادله کالا بین این کشور جنوب شرقی آسیا و آن اتحادیه را کاهش داده یا حذف خواهد کرد و موجب تقویت اقتصاد ویتنام در دوره پساکرونا خواهد شد.

تهران - ایرنا - عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت برگزاری المپیک توکیو 2020 در بهار سال آینده انجام خواهد شد.

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: 35 درصد تنش‌های کارگری در این شهرستان منجر به صلح و سازش شده و خلخال رتبه نخست استان اردبیل را در بحث کاهش تنش‌های کارگری دارد.

دزفول - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: 145 مورد اخطاریه زیست محیطی در سال 1398 در مراجع قضایی شهرستان دزفول صادر شد.

یاسوج - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت سد شاه قاسم حدود 9 میلیون متر مکعب است که هم اینک 8.9 میلیون مترمکعب از حجم آن پر شده است.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: تصمیم‌گیری برای تیم‌داری در فوتسال برعهده هیات مدیره باشگاه است و به نظر من باید در ابتدا کمیته فوتسال یک پالس مثبت به باشگاه پرسپولیس بدهد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفترآموزش های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح نحوه تشخیص موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی مجاز و غیرمجاز گفت: یکی از راه‌ها مراجعه به سایت وزارت وزارت علوم است که اسامی تمام موسسه‌های دارای مجوز در آنجا درج شده است.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «آخر هفته» در ادامه حضور بین المللی خود به طور همزمان در چهار جشنواره گیریمستا (معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه نروژ)، ایسکیا، انیسیمو (ایتالیا) و فیرنو فلیم (جشنواره هنری یوتا آمریکا) حضور دارد.

تهران - ایرنا - بشار رسن هافبک عراقی تیم فوتبال پرسپولیس ممکن است مانند علیرضا بیرانوند پیش از پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با پرسپولیس خداحافظی کند.

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اعتبار موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این استان از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری تامین و امسال برای ایجاد مسیرهای گردشگری هزینه می‌شود.