دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 10 سال معطل مانده بود و هرگاه حادثه یا خبری در نقض حقوق کودکان منتشر می‌شد، داغ دل حامیان حقوق کودک و افکار عمومی برای کودکان تازه می شد اما سرانجام این لایحه روز گذشته به تایید شورای نگهبان رسید.

همدان - ایرنا - «پشت بارنامه» همان دریافت کرایه اضافی که با وجود غیرقانونی بودن در آداب و فرهنگ راننده‌ها نهادینه شده و این روزها اشتهای کاذب فعالان این صنف برای دریافت رقم‌های بیشتر، حمل محموله نهاده‌های دامی از بنادر کشور را دچار چالشی کرد که نتیجه‌ای جز گرسنگی دام و طیور و سردرگمی تولیدکنندگان همدان ندارد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براین که افزایش آلاینده‌ها به حدی که از توان طبیعت خارج شود، طبیعت را به زانو در می‌آورد، گفت: آلودگی آب و هوا، خاک و پسماندهای جامد خطرناک مانند ماسک و دستکش می‌تواند اثرات نامطلوب و ماندگاری را در طبیعت ایجاد کند.

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت محصول گیلاس در این شهرستان از اوایل خرداد جاری شروع شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود از مجموع باغ‌های بارده، حدود 520 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت و راهی بازار مصرف شود.

سمنان - ایرنا - معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: زمان خاموشی سالیانه مشترکان این شرکت در سال 98 و در چشم‌انداز امسال روند کاهشی دارد.

تهران - ایرنا - تقویت سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلفی وابسته است در حالی که زندگی صنعتی و شهرنشینی سبب شده تا برخی عوامل مهم و تاثیرگذار را نادیده گرفته یا به سمت مواردی پیش روند که نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت نمی‌کند بلکه باعث بروز بیماری و کاهش سیستم دفاعی بدن می‌شود.

بغداد - ایرنا - شورای سیاسی مقاومت اسلامی نجباء در پیامی درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - کانون صرافان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به معامله حواله ارزی خارج از سامانه نیما و خرید و فروش ارزهای خارجی، خارج از سامانه سنا هشدار داد.

تبریز - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اختصاص بودجه 300 میلیارد تومانی به طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه با دستور رییس جمهوری گفت: با تکمیل این طرح، دریاچه در سال 1406 به طور کامل احیا می‌شود.

رشت - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: 88 واحد تاسیسات گردشگری مشرف به دریا در استان فعال است که این واحدها ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبان هستند.

سنندج - ایرنا - سرپرست فرمانداری بانه گفت: یکی از اهالی روستای سارداو بخش آرمرده بر اثر انفجار مین از ناحیه پا مصدوم شد.

تهران - ایرنا - تعداد کارت‌های بانکی دارای تراکنش در اردیبهشت 99 به 108 میلیون کارت رسید که بیش از 95 درصد آن به کارت‌های برداشت تعلق دارد.

تهران - ایرنا - در پی درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جمعی از مقامات و مسوولان در پیام‌های جداگانه ای با اشاره به ویژگی‌های مبارزاتی عبدالله شلح، فقدان او را تسلیت گفته و تاکید کردند: یاد و آرمان‌های رمضان شلح فراموش نخواهد شد.

رشت - ایرنا - مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید توافقی پیله تر ابریشم از نوغانداران این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - کاپیتان سیتیزن‌ها ممکن است به عنوان بمب نقل و انتقالات، لیگ جزیره را به مقصد لیگ ستارگان ترک کند.

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز بررسی باستانشناسی شهرستان کوهبنان توسط کارشناسان خبر داد.