دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیر روابط عمومی شورای شهر چترود گفت: پل ورودی این شهر به‌علت نداشتن ایمنی لازم و وضعیت ساخت و ساز اشتباه علاوه بر اینکه مشکل ترافیکی را افزایش می‌دهد، جان عده‌ای از شهروندان و مسافران را به خطر انداخته که نیازمند بازسازی است.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی با اشاره به تایید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی شورای نگهبان گفت: هرگونه کوتاهی در اعلام کودک آزاری براساس لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان جرم است، به عنوان مثال اگر فردی از کودک‌آزاری در همسایگی خود یا حتی در فضای مجازی مطلع شود و به مراجعی مانند بهزیستی و پلیس فتا اطلاع ندهد، جریمه می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس امتیازبندی انتخاب می‌شوند و کمیته ای که مسئول بررسی این امتیازات است، نتایج را امروز به نمایندگان اعلام می‌کند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پروژه‌ای موفق به حذف نویز لکه‌ای تصاویر با مدل سازی آماری شدند که یکی ازکاربردهای آن در پزشکی است.

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: توانمندسازی فعالان رده‌های مختلف حوزه گردشگری در استان طی هفت دوره با هدف کمک به رونق این صنعت برنامه‌ریزی شد.

قزوین - ایرنا - دادستان قزوین گفت: تعطیلی مراکز عرضه قلیان در قزوین محدود به دوران کرونا نیست و با جدیت برای مقابله با متخلفان در این حوزه اقدام خواهد شد.

تهران - ایرنا - رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن، گفت: بانک اطلاعاتی اعضای این انجمن به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و به یک منبعی برای پیدا کردن افراد متخصص تبدیل خواهد شد.

تهران - ایرنا - آخرین اثر «مصطفی مستور» به نام «معسومیت»، بیشتر از آنکه داستان باشد گزارشی به نظر می‌رسد از دغدغه‌های ذهنی نویسنده که قابل بیان یا اندازه‌گیری با کلمات نیستند.

تهران - ایرنا - رهیافت غیرایدئولوژیک روسیه در سیاست خارجی این کشور باعث شده که توان تعامل با همه دولت‌های خاورمیانه‌ای را داشته باشد و این مزیتی است که به عقیده روس‌ها غرب فاقد آن است.

تهران - ایرنا - جانشین پلیس آگاهی ناجا از افرایش 16 درصدی کشف انواع سرقت در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

قشم - ایرنا - نماینده دانشگاه ساپیینزا (Sapienza) در ایران به همراه سرمایه‌گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم روز دوشنبه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دیدار کردند.

زنجان - ایرنا - رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بیمه‌شدگان قرآنی در این استان اطلاعات خود را در سامانه صندوق اعتباری هنر ثبت کنند چون که در غیر این صورت بیمه آن‌ها قطع خواهد شد.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی، علمی، فناورانه و دانشی خود در پشتیبانی از ماموریت‌های متنوع نیروی انتظامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و تقویت قدرت نیروی انتظامی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.

با وجود توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری، با این حال اگر قصد سفر در این روزهای کرونایی را دارید حتما نکات و پروتکل‌های یهداشتی را رعایت کنید تا در طول سفر تهدید کرونا را به حداقل برسانید.

تهران - ایرنا - آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که مانده تسهیلات بانکی در بهمن 98 به 1812 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 97 معادل 24.3 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: تغییرات دستمزد 99 کارگران از تیرماه اعمال می‌شود و از وزیر تعاون خواستیم تا بحث تعیین حق مسکن کارگران را برای تصویب در مدت باقی‌مانده به هیات دولت ارائه دهد.