دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مددجویان این نهاد در سال گذشته موفق به تولید 2 هزار و 293 مترمربع فرش شدند که ارزش آن هفت میلیارد و 890 میلیون ریال است.

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه مرزی پارس آباد مغان راه‌اندازی می‌شود.

کرج - ایرنا - مدیر امور عشایر استان البرز اعلام کرد که مناطق ییلاقی استان برای میزبانی و اسکان 860 خانوار کوچنده عشایر آماده سازی شد.

یزد - ایرنا - مدیر توزیع اداره برق شهرستان ابرکوه گفت: با هدف صرفه‌جویی و بهره‌وری در مصرف انرژی برق، کشاورزانی که چاه‌های کشاورزی را از ساعت 12 تا 16 عصر خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان در ماه بهره‌مند می‌شوند.

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رشد و توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیازمند رفع مشکلات آن‌هاست.

مشهد - ایرنا - میانگین دمای هوا در مناطق مختلف استان خراسان رضوی از فردا افزایش می‌یابد و روند افزایش تدریجی دمای هوا در این استان تا روزهای میانی هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تهران - ایرنا - بسیاری نویسندگان با شیوع و عالم‌گیری بیماری کرونا مجبور به اعمال تغییر در آثاری شدند که نوشتن آنها را قبل از این وضع آغاز کرده بودند؛ زیرا این امر وضعیت جدیدی را در حوزه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی جهان حاکم کرده که ادبیات نمی‌تواند از آن جدا باشد.

کرمان - ایرنا - حدود 6 تا 10 سال از اولین دیدارشان می گذشت همان زمانی که ماما سوگند و فاطمه را برای اولین بار در آغوشش گذاشت و او با مهر مادری شیرشان داد و چون کوهی ستبر مراقبشان بود اما حالا اختلالات روانی همان مادر را به قاتل فرزندان خود تبدیل می کند.

تهران - ایرنا - درحالی که رئیس جمهوری آمریکا علی‌رغم هشدار کارشناسان برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اصرار می‌ورزد و باتوجه به ادامه تظاهرات در آمریکا که بر همه‌گیری این ویروس اثر خواهد داشت، اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز 2 میلیون نفر گذشت.

شهرکرد - ایرنا - سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم تیرماه و زودهنگام اجرا می‌شود.

تبریز - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال 1393 آغاز شد و میتوانیم بگوئیم امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.

قزوین - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: 45 درصد از دشت قزوین درگیر فرونشست است و سالانه یک تا 17 سانت فرونشت در مناطق بیابانی استان به دلایل مختلف از جمله برداشت بی رویه آب اتفاق می‌افتد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین در تمامی مسیرهای بزرگراهی به سمت مراکز پایتخت خبر داد.

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی که تاکنون به انجام حملات هوایی علیه لبنان و سوریه اعتراف نکرده بود، از زبان یک مقام نظامی خود ضمن اذعان به انجام این حملات مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مشهد - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از شرکت‌های عضو این پارک برای نخستین بار در کشور دستگاه پیکنومتری گاز هلیوم (HelPyc ChE-1701) را تولید کرد.

مهاباد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب گفت: در جلسه هفتگی این شورا، "میکاییل نریمانی" به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.