دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتحادیه عرب با توجه به افزایش شمار مبتلابان به ویروس کرونا، خواستار نشست مجازی وزیران بهداشت کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی عواقب شیوع این ویروس شد.

تهران - ایرنا - تولید محصولات دخانی بدون دود در حال تبدیل شدن به یکی از مسیرهای مهم توسعه صنعت دخانیات در جهان هستند. تنباکوهای بدون دود و سیگارهای الکترونیک، موجب بیماری و اعتیاد می شوند و خطر انتقال کرونا را دوران این پاندمی افزایش می‌دهند.

تهران - ایرنا - منتخبان مردم شریف حوزه‌های انتخابیه اقصی نقاط کشور در مجلس یازدهم، وارد بهارستان شده و انتظار می‌رود این مجلس از طریق ایفای وظایف قانونی خود در اصول مصرح قانون اساسی، بتواند با کارایی و کارآمدی بیش از گذشته در قانون‌گذاری و نظارت، نقش کلیدی و ماندگار برجای بگذارد و دوره چهار ساله خود را با موفقیت و سربلندی طی نماید.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: مرحله اول بیمه بیکاری به افرادی که کارگاه‌های آنان به دلیل شیوع ویروس کرونا عملا تعطیل شد تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

چابهار - ایرنا - مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: نشست علمی الزامات زیست محیطی سند توسعه سواحل مکران به مناسبت هفته محیط زیست به صورت مجازی با همکاری اداره محیط زیست و مرکز تحقیقات محیط زیست دریایی دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

تهران - ایرنا - حضور طیف‌های رنگارنگ جناح راست در پارلمان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است، آن‌هم در شرایطی که جناح رقیب در یکی از دشوارترین دوران به‌لحاظ حمایت پایگاه اجتماعی قرار گرفته است. در این حال و اوضاع، قالیباف از یک‌سو و یاران محمود احمدی‌نژاد ازسوی دیگر به‌رغم حضور در پارلمان نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دارند؛ همچون اصولگرایان سنتی و البته پایداری‌ها.

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی جیرفت از کشف 14 تن شیر خشک قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: این شیرخشک‌ها بهداشتی بوده و بین نیازمندان مناطق محروم توزیع می‌شود.

بوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی عسلویه استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی 6 کیلو گرم تریاک از یک مسافر اتوبوس در این شهرستان کشف کردند.

سنندج - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و شناسایی بیش از 25 تن تخم مرغ و جگر فاسد در این شهرستان و معدوم سازی آن خبر داد.

تهران - ایرنا - در حال حاضر سود سرمایه‌گذاری در صنعت احداث با اینکه بر اساس سود سپرده‌های بانکی است مشمول مالیاتی به نرخ 25 درصد است که سود سرمایه گذاری در صنعت احداث را به سقف 13.5 درصد می‌رساند و این به مفهوم آن است که اگر کار نکنید سودی به مراتب بیشتر از کارکردن نصیب شما خواهد شد.

مشهد - ایرنا - میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر مشهد با 71 ای. کیو. آی در وضعیت سالم قرار دارد.

اراک - ایرنا - رئیس روابط عمومی دانشگاه اراک گفت: فرآیند غنی‌سازی جلبک با هیدروژن سنگین (دوتریوم) نخستین بار در کشور به کوشش پژوهشگران این دانشگاه انجام شد.

تبریز - ایرنا - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا یک هزار و 500 واحد راکد به چرخه تولید بازگردد که سهم آذربایجان‌شرقی از آنها 90 واحد است.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 15 میلیارد ریال از منابع ملی مقابله با گرد و غبار به این استان اختصاص یافته که در کانون‌های فرسایش بادی واقع در مناطق تحت مدیریت و به‌خصوص منطقه میاندشت شهرستان جاجرم هزینه می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: امسال تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام که قبلا از سوی این بانک تامین اعتبار شده و پیشرفت 80 درصدی دارند به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار قرار دارد که شمار آنها 70 طرح متوسط و بزرگ است.

تهران - ایرنا - نقش رو به رشد جمهوری آذربایجان در بازارهای انرژی منطقه‌ای و جهانی فرصتی برای این کشور است تا بتواند سهم مهمی در امنیت انرژی اتحادیه اروپا داشته باشد.