پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «پارادوپینگ» جایزه بهترین فیلم را از جشنواره برزیل دریافت کرد. «اقیانوس پشت پنجره» نیز بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره لاکنو هند شد.

تهران - ایرنا - به گفته یک استان زبان فارسی اعتدال سعدی بسیار شگفت‌آور است. اگر به سخن سعدی بنگریم آن را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن اعتدال است. این اعتدال جوهره شعر، نثر و اندیشه سعدی به‌شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - برنامه تلویزیونی «برمودا» علیرغم نام پر حاشیه، مهمانانش را در قاب تلویزیون براحتی در می‌یابد و پیدایشان می‌کند، شاید اگر مخاطبان با دقت بیشتری به این برنامه نگاه کنند به زوایای معمایی آن و رازی که برمودا دارد و قصه مهمان‌هایی که به خانه برمودا می‌آیند و رو در روی نجف زاده می‌نشینند، پی می‌برند.

تهران - ایرنا - اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران با ابلاغ دبیر کمیته احکام این شورا و رئیس کمیته ملی المپیک ایران، معرفی شدند.

تهران - ایرنا - دو مستندساز رادیویی که با آثاری درباره سقط جنین و اولین شهدای دانش‌آموز در فهرست نامزدهای سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک قرار دارند، از جزییات مستندهایشان و ضرورت برگزاری این رویداد گفتند.

تهران - ایرنا - فرهنگ هر ملت در ارتباط با دیگر فرهنگ‌هاست که هویت خود را تعالی می‌بخشد، در این میان سینما و تولیدات مشترک سینمایی یکی از مهمترین ابزارها در گسترش تبادلات، تعاملات و همگرایی‌های فرهنگی ملت‌ها محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - پیکر شهید «محمدمهدی ایرانمنش» آخرین مجروح حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان امروز با حضور پرشور مردم شهید پرور در شهر اختیارآباد تشییع شد.

تهران - ایرنا - نویسنده «یاس‌های کبود» از چاپ دوم این اثر خبر داد و گفت: این کتاب قبله‌نمای من است، خیلی دوستش دارم و تعصب خاصی روی آن دارم.

تهران - ایرنا - در کتاب «زیبایی جانوران، تکامل زیباشناسی زیستی» خواهیم دید که این رنگ‌ها و الگوها چگونه پدید آمده‌اند و در زندگی اجتماعی جانوران چه کارکردی دارند. در این کتاب فقط چند نمونه کلیدی از میان بی‌شمار گزینه با جزئیات توضیح داده شده است.

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی برغم مخالفت ها بدلیل ایجاد ترافیک و تشدید آلودگی هوای پایتخت، گفت: مساحت و امکانات موجود در نمایشگاه آفتاب پاسخگوی برگزاری نمایشگاه مهم و گسترده ای چون نمایشگاه کتاب نیست.

نوشهر - ایرنا - نخستین گروه از اردوی فرهنگی سیاحتی جانبازان اعصاب و روان با هدف پایش سلامت و بهبود شرایط روحی و روانی آنها به مدت سه روز در رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران در حال برگزاری است.

تهران - ایرنا - جشنواره طنز و رسانه (طنز پهلو) هفته آینده برترین‌های خود را خواهد شناخت؛ رویدادی که در هشتمین دوره خود شاهد ارسال بیش از یک هزار اثر از طنزپردازان و فعالان رسانه‌ای کشور با افزایش دو برابری نسبت به دوره پیشین خود است.

تهران - ایرنا - تعطیلی کتاب‌فروشی‌های کوچک و افتتاح فروشگاه‌های بزرگی که کتاب هم می‌فروشند، این سوال را میان فعالان این حوزه ایجاد کرده است که آیا لزوم حیات کتاب‌فروشی صاحب ملک بودن کتاب‌فروش است؟

اصفهان - ایرنا - این فیلم کمتر دیده شده روایتگر صحبت‌های کریم خرازی، پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی در جمع رزمندگان لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) در مسجد شهرک دارخوین است که در تاریخ مهر سال 1366 و بعد از شهادت حسین خرازی ایراد شده است.

تهران - ایرنا - معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «مهدی عرفاتی» را به‌عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب کرد.

تهران - ایرنا - رادیو سلامت با هدف ارج نهادن به مقام شامخ معلم پویش «یک جمله زیبا به آموزگارم» را با مشارکت دانش آموزان سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.