چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر پیام کبیری را در سمت «رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی» ابقا کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هر چهار فرآورده طبیعی با منشاء گیاهی مرتبط با بیماری کرونا که مجوز موقت تولید گرفته اند، دارای مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی از معاونت پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی محل انجام طرح بوده اند.

تمامی اعضای هیئت علمی و دانشجویان سراسر کشور به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش از اعتبار ویژه خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شدند.

در پاسخ به نیاز پژوهشگران و دانشوران برای آگاهی از زمینه‌های نوین فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گاه‌شمار برخط هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه‌اندازی کرده است.

یکی از شرکت‌های فناور علاوه بر عرضه اسپری‌های نانویی برای کاهش چالش‌های بارندگی برای رانندگان توانست این محصولات را برای بهبود عملکرد چراغ‌های روشنایی آزادراه‌ها کاربردی کند.

با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سمپوزیوم بین‌المللی در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در آذرماه امسال برگزار می‌شود.

نشست سراسری آخرین وضعیت طرح جهش تجارت فناوری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی با هدف بررسی آخرین وضعیت فعالیت این مراکز فردا 9 آذر برگزار می‌شود.

پروژه "اکتشاف اخترسنجی رادیویی بر پایه تداخل‌سنجی خط پایه بسیار طولانی "(VERA) در سال 2000 برای ترسیم ساختارهای سه بعدی سرعت و مکانی در کهکشان راه شیری آغاز شد.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی "دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی" را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

دانشمندان با حیوانات جدیدی در استرالیا مواجه شده‌اند که در تاریکی و در زیر نور ماوراء بنفش می‌درخشند.

دانشمندان "دانشگاه وارویک"(University of Warwick) انگلیس و "دانشگاه چینی هنگ کنگ"(CUHK) در مطالعه اخیرشان روش جدیدی را توسعه داده‌اند که در آن از نوعی تابش موسوم به "اشعه‌های تی"(T-rays) برای تجزیه و تحلیل ساختار پوست استفاده می‌کنند.

یک فناوری جدید "لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش"(EUV) ساختن تراشه‌های پنج هزار برابر نازک‌تر از یک تار موی انسان را ممکن می‌سازد و برنامه‌هایی مانند رانندگی خودران، شبکه 5G، هوش مصنوعی و سایر نوآوری های آینده را بهبود می‌بخشد.

به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته براساس داده های پایگاه استنادی اسکوپوس که با همکاری موسسه الزویر انجام شده است، 37 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، یک دانش آموخته و یک دانشجوی دانشگاه، در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند.

نظام رتبه‌بندی "کیواس"(QS) جدیدترین نسخه رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا را منتشر کرد.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر ضرورت راه اندازی رشته سیاست‌گذاری اجتماعی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: این برنامه باید برای دوره کارشناسی ارشد راه اندازی و از ابتدا در این رشته به صورت کارشناسی ارشد پیوسته دانشجو گرفته شود.

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران سال 1399 در تاریخ 28 ابان لغو و به زمان دیگری موکول شد.