جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

"تلسکوپ فضایی هابل" تصویری را از یک کهکشان به ثبت رسانده است که بازوهای مارپیچی آن را به نمایش می‌گذارد.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصی خود در سامانه آموزشیار نسبت به ثبت درخواست تسهیلات بدون ارائه تضامین و وثایق اقدام کنند.

گروه فیزیک اتمی و مولکولی دانشکده فیزیک پردیس علوم دانشگاه تهران، در زمینه فعالیت‌های اپتیک و فوتونیک در فهرست مراکز معتبر آموزشی قرار گرفت.

مشاور وزیر علوم در امور زنان از برنامه این وزارتخانه برای تدوین شیوه‌نامه دوستدار خانواده در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در نظر داریم در آینده یکی از مبناهای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس «طرح دوستدار خانواده» باشد.

کتاب کسب و کارهای نوپا (استارت آپ‌ها) تالیف سیده معصومه غمخواری به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی رونمایی شد.

جلسه راهبری راه‌اندازی سامانه تخصصی پژوهشگران باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد.

بر اساس مصوبه اخیر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور زمان ارائه طرح‌های تحقیقاتی که مدت اجرای آنها به پایان رسیده است تا تیرماه سال آینده تمدید شد.

دانشجویان دانشکاه آکسفورد از این تصمیم که سرو گوشت گاو و بره در غذاخوری دانشگاه ممنوع شود، حمایت کردند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت بر ضرورت تدوین پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: این پیش‌نویس باید با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی‌شدن، برای امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم به بهره‌برداری برسد.

معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان گفت: طی نشستی در راستای بهره‌وری از تجارب علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی کشور، مقرر شد از ظرفیت‌های این نهاد در جهت توسعه حوزه‌های مختلف از جمله شیلات استفاده شود.

محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با استفاده از یک روش نوین کیت‌های تشخیص کووید -19 را عرضه کردند که در مدت 45 دقیقه قادر به تشخیص این ویروس است و به گفته آنها برنامه توسعه‌ای برای کاهش زمان تشخیص در دستور کار آنها قرار دارد.

دانشمندان اخیرا یک پروژه 2.5 میلیون پوندی را برای بازسازی بوی مواد موجود در گذشته با استفاده از هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند.

آزمون میان‌دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که قرار بود ششم آذر برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شدند.

اکتشافات اخیر به رودخانه‌ای مرموز در زیر سطح یخ زده منطقه "گرینلند" اشاره دارد که خبر از احتمال وجود یک رودخانه تاریک به طول 1000 کیلومتر می‌دهد.

دولت فدرال ایالت نوادا در ایالات متحده موافقت کرده است که به شرکت "Motional" اجازه دهد خودروهای خودران خود را به شکل بدون راننده آزمایش کند.

فدراسیون ورزش دانشگاه های آسیا با اعلام فراخوان پذیرش مقاله درموضوع" ورزش در دوران کرونا" از کلیه علاقه مندان دعوت کرد مقالات خود را به این فدراسیون ارسال کنند.