پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

به تازگی یک گونه جدید ویروس کرونا در ویتنام شناسایی شده است که به نظر می‌رسد سویه جهش‌یافته دلتا با تغییری جزئی باشد که پیش‌تر به نام گونه هندی شناخته می‌شد و براساس روش جدید نامگذاری سویه‌های جدید کروناویروس از سوی سازمان جهانی بهداشت، عنوان آن به دلتا تغییر کرده است.

به دنبال بروز اختلال در خطوط شبکه "اورانژ"، بزرگ‌ترین شرکت خدمات تلفنی فرانسه، شماره تلفن‌های اضطراری و امدادی در سراسر این کشور برای چندین ساعت قطع شد و این امر به اختلال در روند خدمات رسانی از سوی مراکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) این کشور انجامید.

مدیر پسماند پزشکی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 25 درصد از حجم زباله‌های عفونی کشور در تهران تولید می‌شود، گفت: با شیوع کرونا میزان زباله‌های عفونی تولید شده در مراکز درمانی دو برابر شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره در واکنش به بیاتان امروز مقام معظم رهبری مبنی بر جفا در صلاحیت برخی کاندیدها اظهار کرد: تمام نهادهای نظارتی در تمام انتخابات، اشتباهات خود را جبران کنند.

در شرایطی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و به تازه‌گی آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از موج چهارم روند نزولی پیدا کرده است، ایرلاین‌ها درخواست کرده‌اند که محدودیت 60 درصدی برای پذیرش مسافر برای پروازهای داخلی برداشته شود که دور از منطق است.

اداره کل هواشناسی استان تهران از احتمال وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی استان ظرف 48 ساعت آینده خبر داد.

پلیس شهر سالت لیک سیتی ایالت یوتا آمریکا هنگامی که در صحنه یک تصادف حاضر شد از دیدن راننده 9 ساله‌ای پشت فرمان که خواهر چهار ساله‌اش کنار او نشسته بود، غافلگیر شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر جمعه (14 خرداد 1400) دو میلیون و 954 هزار و 309 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 80 هزار و 813 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، دو میلیون و 522 هزار و 702 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (5 تا 14 خرداد 1400) بطور متوسط هر ساعت 370 نفر در ایران...

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 155 بیمار کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند.

مدیر کل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: برای احقاق حقوق معلولین یک عقب افتادگی تاریخی داریم و نمی‌توان انتظار داشت در یک پروسه کوتاه مدت تمام نیازهای افراد دارای معلولیت پاسخ داده شود.

کارشناسان زمین لرزه از وقوع زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر در اقیانوس آرام در سواحل آمریکا خبر دادند.

مقامات بهداشتی چین در بیانیه ای اعلام کردند که این کشور امروز (جمعه) 24 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را برای روز گذشته (پنج‌شنبه 3 ژوئن) گزارش کرده که مشابه با آمار یک روز قبل از آن است.

هرچند به ندرت پیش می‌آید که بیماران مبتلا به کرونا به دیگر بیماری‌های عفونی باکتریایی هم مبتلا باشند اما پزشکان برای درمان، غالبا آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند و با توجه به شرایط فعلی همه‌گیری، متخصصان همچنان نسبت به پیامد استفاده از آنتی بیوتیک در بلندمدت هشدار می‌دهند.

هند با شرکت بیولوژیکال - ای برای تولید 300 میلیون دز از یک واکسن کرونا که هنوز در مرحله آزمایش است، توافق‌نامه امضا کرد.

معاونت آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: پلیس با طرح‌های ترافیکی به صورت روزانه با موتورسیکلت سوارانی که مبادرت به تخلفات می‌کنند، برخورد می‌کند و وسیله به پارکینگ انتقال داده می‌شود.