سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شمار اماکن رفاهی وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امیداز 128 فضا به 404 مورد افزایش یافته است گفت: پروژه هایی که امروز در تهران، فارس، کرمان و اردیبل افتتاح می کنیم از ارزش 600 میلیارد تومان برخوردار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بوشهر از رسوب حدود 20 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های استان بوشهر خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح پروژه آموزشی، پرورشی و رفاهی در 31 استان و 338 شهرستان، اعلام کرد که تا دهه فجر 1000کلاس و 1000 کلاس دیگر هم قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که از سال 92 تاکنون؛ روزانه 27 کلاس درس تحویل شده، 84 کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز 10 کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور از کاهش نسبی دما بین 4 تا 8 درجه در غالب نقاط کشور از فردا خبر داد.

شهردار منطقه 12 گفت: اگر خانه موزه ها در محله با عنوان یک ساختمان و بنا مطرح شود و نتوانند با زندگی شهری و شهروندان محله ارتباط برقرار کنند و اساسا در محله خود بیگانه باشند، خاصیت خود را از دست می‌دهند.

یک روانشناس با تاکید بر اینکه آموزش مجازی دانش آموزان منجر به افزایش مسئولیت والدین و تحت الشعاع قرار گرفتن زندگی والدین شده است، گفت: فراهم نبودن مقدمات، زمینه‌ها و آمادگی لازم برای استفاده از سیستم آموزشی جدید نظیر آموزش آنلاین می‌تواند متناسب با سطح تحصیلات والدین، شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن‌ها، مشکلات متفاوتی را برای خانواده‌ها ایجاد کند و بار مسئولیت‌شان را افزایش دهند.

یک فروند موتور لنج، دو فروند موتور قایق صیادی و یک فروند موتور قایق بدون هویت در آب‌های دیر و تنگستان توقیف شد.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی از تولید واکسن کرونا با 90 درصد نتیجه مثبت، پرتاب اولین ماهواره مجهز به فناوری 6G توسط چین، کشف پروتئینی با خاصیت ضدپیری و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از پایش مداوم آب بهشت زهرا (س) خبر داد.

یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: عدم تغذیه مناسب و مصرف بیش از حد یا کمتر از نیاز در کودکان سبب اختلال در سلامت کودکان می‌شود که در ایران شاهد هر دو مورد هستیم.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ضمن انتقاد نسبت به گرانی وسایل توانبخشی و عدم نظارت بر قیمت‌های اینگونه وسایل، اعلام کرد که تاکنون هیچ کمک جبرانی ناشی از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا به معلولان و خانواده‌های آنان از طرف دولت پرداخت نشده است.

در حالی که تا پایان تابستان سال جاری به علت بارش های بهاره که منجر به انبوه شدن پوشش گیاهی شده بود و افزایش دما، آتش سوزی هایی در عرصه های طبیعی کشور از جمله 79 حریق در استان تهران رخ داد و در پاییز نیز شاهد وقوع آتش سوزی در برخی جنگلهای کشور بوده ایم، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از گزارش نشدن هیچ مورد جدیدی از وقوع حریق در مناطق چهارگانه استان تهران از شهریور ماه تاکنون...

سال هاست که در پایتخت سیستم مدیریت پسماند با نگاه به مقصد نهایی زباله ها بیش از هر چیز به شیوه های کاربردی در زمینه پردازش و دفع پسماند متمرکز شده است و چند سالی است که مدیریت شهری بر اجرای طرح های نوین در مدیریت پسماند شهر تهران تاکید و تلاش می کند تولید پسماند را کاهش دهد.

عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن تشریح الزامات و پیش شرط‌های اجرای هر مداخله‌ای برای کنترل اپیدمی پیش‌رونده و تهدید کننده‌ای همچون کووید 19، با اشاره به جایگزین‌های طرح "لاک دان"، تاکید کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح قبل از اعمال هر مداخله باعث آزمون و خطاهای مکرر می‌شود و این آزمون و خطاها نه تنها کنترل اپیدمی را به تاخیر و تعویق می‌اندازد، بلکه از اعتماد عمومی کاسته و...