جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ضمن اعلام اقدامات انجام شده در سال گذشته، برنامه امسال این مرکز را نیز بیان کرد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: در حال حاضر 200 تا 250 هزار کارت سوخت در حال صدور بوده و روند صدور کارتهای سوخت طبق روال در حال انجام است و این کارت ها در هفته اخیر به دست متقاضیان خواهد رسید.

پرابهاکار راگاوان، رییس موتور جست و جوی گوگل سال میلادی گذشته 55.25 میلیون دلار حقوق و پاداش گرفت.

سال گذشته حدود 92 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده و میزان تولید این واحدها نسبت به سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران، محموله قطعات و تجهیزات خط تولید واکسن کرونا صبح امروز وارد و ترخیص شده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد اسپاتیفای بزودی سیستم پادکست پولی خود را رونمایی خواهد کرد.

آمازون و گوگل در هزینه ای که برای لابی با سیاستمداران در سه ماهه نخست سال 2021 انجام دادند رکورد زدند و جمعا 7.5 میلیون دلار در فاصله اول ژانویه تا 31 مارس خرج کردند.

یکی از شتابدهنده‌های حوزه زیست فناوری با حمایت از یک تیم تحقیقاتی ویروس شناس دانشگاهی به حوزه تولید واکسن کرونا ورود کرده است که فاز کارآزمایی‌های بالینی این واکسن تا پایان بهار با مجوز سازمان غذا و دارو آغاز خواهد شد.

وجود سه آسیب‌پذیری امنیتی در محصولات ذخیره‌ساز تحت شبکه کیونپ (QNAP)، موجب شده است تا مهاجمان بتوانند این محصولات را در اختیار گرفته و کنترل کنند.

10 دقیقه مکالمه در هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تعرفه متفاوتی دارد که از حداقل 555 تا حداکثر 899 تومان را شامل می‌شود.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: وقتی داده‌های رشد نقدینگی و نرخ تورم را در طی چند دهه گذشته مقایسه می‌کنیم به نظر می‌رسد که علت اصلی تورم در اقتصاد ایران بیشتر پدیده پولی باشد.

کمبود نیمه‌هادی‌ها که «نفت جدید» نامیده می‌شوند، می‌توانند رشد تولید ناخالص داخلی را کاهش دهد و باعث افزایش تورم شود.

شهرستان زرندیه علاوه بر اینکه قطب کشاورزی و صنعتی استان مرکزی و کشور محسوب می‌شود، بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ کشور را با تولید سالانه سه هزار قطعه، در خود جای داده است و در واقع که فعالیت این مجتمع، مزیت‌های این خطه از ایران را به دوچندان کرده است.

سیدحسین موسوی، زاده بوشهر، پس از آنکه سال‌ها در نیروی دریایی ارتش خدمت کرد، سال 1364 برای مداوای فرزندش راهی تهران شد و همین سفر در کنار علاقه همیشگی به صدا و تصویر و رادیو، سرآغاز راه‌اندازی کسب‌وکاری شد که حالا به عشق و دلبستگی شدید بدل شده است. او انواع و اقسام رادیوها و گرامافون‌های قدیمی و حتی دستگاه‌های آپارات را تعمیر و بازسازی می‌کند و می‌گوید با وجود تنوع فراوان در تکنولوژی...

دادستان عسلویه درباره استشمام بوی نامطبوع در منطقه گفت: درد مردم عسلویه را درک می کنم، من هم شب گذشته این بوی نامطبوع گاز را استشمام کردم.

دادستان عسلویه درباره استشمام بوی نامطبوع در منطقه گفت: درد مردم عسلویه را درک می کنم، من هم شب گذشته این بوی نامطبوع گاز را استشمام کردم.