سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بررسی جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی نشان می‌دهد که در مهر سال جاری 734 هزار فقره چک به ارزشی حدود 21 هزار و 400 میلیارد تومان برگشت داده شده است که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد 15 درصد کاهش و از نظر مبلغ 4.5 درصد افزایش یافته است.

درآمدهای حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای در بودجه سال آینده بیش از دو برابر رشد داشته و به 225 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شرکت هیولت پاکارد اینترپرایز (HPE) دفتر مرکزی خود را از سیلیکون والی به منطقه کم هزینه تر هیوستون تگزاس منتقل می کند.

دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف 2435 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد.

یک مقام مسئول کارگری معتقد است درآمدهای نفتی باید در جهت زیرساختهای اساسی کشور به کار رود و رویکرد بودجه سال آینده، کمک به معیشت و تامین مسکن کارگران و نیازمندان و دیگر اقشار جامعه باشد.

پس از این که شکست مذاکرات درباره ادامه محدودیت عرضه فعلی نفت در سال میلادی آینده، شکافهای خطرناک در همبستگی اعضای اوپک پلاس را نمایان ساخت، اوپک و متحدانش بی سروصدا برای حل اختلافات تلاش می کنند.

بازار خدمات فناوری اطلاعات وابسته به شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری در 9 بخش، محصولات و خدمات گوناگون را عرضه می‌کند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و 94 هزار تن کالا به ارزش 517 میلیون و 913 هزار دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی کار باید جلسات فوق العاده دستمزد را هرچه سریع تر تشکیل دهد، ابراز امیدواری کرد دولت با توجه به سال آخر مسئولیت خود عیدی خوبی در بحث دستمزد به کارگران بدهد.

پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت فیس بوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تاییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد.

شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر اعلام کرد هدف حمله سایبری قرار گرفته که در جریان آن هکرها به بخشی از اطلاعات این شرکت دست پیدا کرده اند.

قیمت طلا پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، تحت تاثیر ابهامات نسبت به بسته محرک مالی آمریکا و پیشرفت ساخت واکسن کووید 19 در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و ابهام بازار درباره تصمیم نهایی اوپک و متحدانش درباره برنامه افزایش تولید در ژانویه، برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

مدیر برنامه ریزی سابق شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در مورد نفت خام و احداث پالایشگاه ها نباید دچار ساده نگری شد. سخن گفتن از عدم ساخت پالایشگاه به دلیل عدم توجیه اقتصادی، پرسش اشتباهی است. باید گفت چه نوع پالایشگاهی و چگونه باید ساخته شود که سود آور باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی معتقد است پلتفرم‌های زیادی سامانه امتا را به‌عنوان سامانه رسمی و انحصاری احراز هویت نپذیرفتند و بر این باورند که امتا موجب از دست دادن بازار و ریزش کاربر می‌شود.

در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور، فهرست مدارک شناسایی اشخاص خارجی برای انجام امور بانکی اعلام شد.