شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

در ماه اکتبر کسری بودجه دولت آمریکا نسبت به ماه قبل بیش از 100 درصد افزایش یافت.

ریزش قیمت نفت، عربستان سعودی را امسال از 27.5 میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرد.

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرها در روسیه و کره شمالی هفت شرکت برجسته که در زمینه ساخت واکسن کووید 19 و تحقیقات درمانی فعالیت می کنند را هدف گرفته اند.

دبیرجامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با انتقاد از نوع حمایت‌های دولت برای جبران خسارت گردشگری و هتل‌ها از ویروس کرونا و قصور بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی از اجرای مصوبات ستاد کرونا، گفت: یعنی ما اندازه ترکیه و گرجستان هم نیستیم که از کارمندان و سرمایه‌گذاران یک صنعت حمایت کنیم؟!

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: اواخر آبان ماه اولین تخلیه صید این فصل آغاز می شود و با انتقال آنها به کارخانه ها تقریبا یک ماه تا یک ماه و نیم آینده قیمت تمام شده کنسرو ماهی روند کاهشی خواهد داشت.

کارشناس موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا از روند چاپ بی رویه پول انتقاد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از ترخیص 1.2 میلیون تن کالا، معادل حدود یک هشتم کالاهای موجود از گمرکهای کشور در 10 روز اخیر خبر داد.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دو طرح به بهره برداری رسید.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو وزارت راه و شهرسازی از رونمایی و بهره برداری از فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل، برف و یخبندان در شهر تهران خبر داد.

بررسی بازار میوه و صیفی نشان می دهد که در میان اقلام صیفی جات گوجه فرنگی همچنان با قیمت بالا عرضه می شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما تا فردا خبر داد و گفت: نرخ پروازهای داخلی افزایشی نخواهد داشت.

به اعتقاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور، طبق برآوردهای به عمل آمده، بیش از 3000 میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد که براساس شرایط اقتصادی - سیاسی و پالس‌هایی که داده می‌شود، به سمت بازارهایی همچون ارز، سکه، خودرو، مسکن و بورس کشیده می‌شود؛ لذا چنانچه نرخ ارز کاهش یابد، این بازارها آرامش یافته و در صنعت ما (خودروسازی و قطعه‌سازی) ارزش سهام‌ها بیشتر خواهد...

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه اگر نتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم در ماههای آینده با مشکل رو به رو خواهیم شد، تاکید کرد: تصمیم به تعطیلی پایتخت و کلان شهرها موثر است به شرطی که همه مردم همکاری و رعایت کنند و دولت کنترل و نظارت جدی تری داشته باشد.

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، در طول یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، علاوه بر کاهش حدود 80 دلاری هر اونس جهانی، در داخل نیز همچنان تاثیر نوسانات کاهشی نرخ ارز مشهود بوده است که سبب شده قیمت سکه در طول یک هفته اخیر کاهشی 800 هزار تومانی داشته باشد.

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سیستان در شهر جدید رامشار که طی روزهای اخیر انجام شد می تواند به توسعه اقتصادی، رشد اشتغال و نگهداری جمعیت در جنوب شرقی کشور کمک کند.

بیست و دومین نشست سالانه وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.