چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بهای طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، به سبب آرام بودن بازارهای جهانی و بازار ارز در داخل، نوسان کمی را تجربه کرد. از سوی دیگر کاهش تقاضا در بازار سبب شد تا قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی با حداقل افت و خیز در این هفته همراه شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: حدود نصف واحدهای مسکونی روستایی کشور بازسازی و بهسازی شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه کد رهگیری از ابتدا رایگان بوده و هم‌اکنون نیز هست، تاکید کرد: علت اینکه برخی مشاوران از ارایه کد رهگیری به متعاملین خودداری می‌کنند این است که جواز ندارند یا به دلیل تخلف، دسترسی آنها را مسدود کرده‌ایم؛ شهروندان می‌توانند با تلفن 7334 شکایات خود را در این زمینه به اتحادیه گزارش دهند.

ادامه روند افزایش قیمت از ماه‌های گذشته تا کنون، به رشد همه‌جانبه شاخص‌های تورم و ثبت اعدادی تکرار نشده در چند سال اخیر منتهی شده است.

استاندار مرکزی از قرار گرفتن هپکو در مسیر تولید انبوه خبر داد.

درپی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازگشت زمینی زائران ایرانی به کشور از مرز مهران، نرخ کرایه سواری‌های پلاک عمومی بین‌شهری از این پایانه‌مرزی تا 10 مقصد مختلف اعلام شد.

یک فعال اقتصادی گفت: واردکنندگان و توزیع کنندگان نهاده های دامی به هیچ عنوان نمی توانند کالاهایی خود را خارج از شبکه رسمی بفروشند و همه کالاهای آنها رصد و در سامانه بازارگاه عرضه می شود.

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی باز هم صعود کردند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در منطقه آزاد دوبی مجاز اعلام شد.

ارزش لیر ترکیه پس از تصمیم بانک مرکزی به کاهش نرخ بهره ریزش کرد.

بازار سرمایه در دو هفته گذشته برخلاف روندی که از ابتدای تابستان داشت، مسیر نزولی به خود گرفت به طوری که شاخص کل بورس که از یک میلیون و 550 هزار واحد گذر کرده بود تا کانال یک میلیون و 300 هزار واحد کاهش یافت. موضوعی که یک تحلیل گر بازار سرمایه علت آن را وجود چند ابهام برای این بازار دانست.

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودیت عرضه پس از طوفانهای سهمگین در آمریکا، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

وزیر بازرگانی آمریکا پس از این که نمایندگان جمهوریخواه خواستار اقدامات بیشتری علیه هواوی شدند، اعلام کرد اگر ضرورت ایجاب کند دولت بایدن اقدامات بیشتری علیه این شرکت مخابراتی چینی بکار خواهد بست.

پالایشگاه‌های نفت آمریکا برای جبران اختلال عرضه تولیدکنندگان خلیج مکزیکو پس از وقوع طوفان، به نفت عراق و کانادا روی آورده اند در حالی که خریداران آسیایی متقاضی گریدهای نفتی خاورمیانه و روسیه شده اند.

قیمت طلا پس از سقوط یک درصدی در روز گذشته، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تبعات مشکلات بدهی شرکت اورگرند چین که تقاضا برای داراییهای امن را تقویت کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت.

شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا پیش بینی کرد با وجود چالش کووید برای تقاضا در زمستان امسال، احیای تقاضای جهانی قیمت نفت را تا پایان سال 2022 در مقطعی به 100 دلار در هر بشکه خواهد رساند.