چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

دولت بایدن درپی ناکامی اوپک پلاس برای دستیابی به توافق نفتی جدید و لغو مذاکرات روز دوشنبه، از اوپک و متحدانش خواست راه حلی مسالمت آمیزی برای افزایش تولید پیدا کنند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) اعلام کردند کالاهای غذایی احتمالا در دهه آینده با رشد بهره وری ارزانتر می شوند اما اهداف جهانی برای کاهش گرسنگی و آلایندگی بعید است محقق شود.

بیتکوین دو کانال ریزش کرد.

به طور متوسط انتظار می‌رود که هر فرد اروپایی 35.9 سال کار کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که قطع شدن برق مشکلی برای پروازهای مسافری ایجاد نکرده است، اما فرودگاه‌ها بعضا برای ارائه خدمات به مسافران و در برخی از حوزه‌ها به مشکلاتی برخورد کرده‌اند.

عربستان سعودی با هدف به چالش کشیدن موقعیت امارات متحده عربی به عنوان قطب تجاری و کسب و کار منطقه، مقررات واردات از سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس را اصلاح کرد تا کالاهای تولید شده در مناطق آزاد یا کالاهایی که از مواد اسرائیلی بهره مند از امتیازات تعرفه ترجیحی استفاده می کنند را حذف کند.

جف بزوس روز دوشنبه از مقام مدیرعاملی شرکت آمازون کناره گیری کرد اما این آمریکایی نیازی به چک اکانتهای شبکه اجتماعی یا پرداختی های بیمه اجتماعی ندارد چرا که وی پولدارترین مرد جهان است.

شاخص دلار در آستانه از دست دادن کانال 92 واحدی قرار گرفت.

بر اساس جدیدترین نوتام منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، 12 کشور در فهرست قرمز و 22 کشور در فهرست مقاصد پرخطر قرار گرفته‌اند که ورود برای کشورهای قرمز کرونایی ممنوع و برای کشورهای دارای ریسک بالا با رعایت پروتکل‌ها و بنا به شرایطی مجاز شناخته شده است.

بیشتر شاخص های مهم بورسی در جهان صعود کردند.

وزیران اوپک پلاس مذاکرات نفتی روز دوشنبه را در پی درگیری هفته گذشته میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر پیشنهاد تمدید هشت ماهه توافق محدودیت عرضه لغو کردند.

آتش‌سوزی گسترده در انبارهای سازمان اموال تملیکی در حالی صورت گرفته که گمانه‌زنی‌ها بر این است که آتش‌سوزی بر اثر قطع و وصل برق رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت جابه‌جایی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی، طرح ملی به‌منظور تخلیه بارهای موجود در بندر امام خمینی (ره) آغاز شده است.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ضمن تاکید بر عدم توان پرداخت بدهی خودرو سازان به قطعه‌سازان از انباشت این میزان بدهی به 60 هزار میلیارد تومان خبر داد.

گواهی اختراع پژوهشگران پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با عنوان "تهیه نانوالیاف هافنیم کاربید (HfC) به روش احیای پیش سازه الکتروریسی شده PVP/Hf"، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در محدوده جاده مخصوص کرج خبر داد.