جمعه 10 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسئولین وزارت نیرو از زمستان باید برای جمع آوری مزارع ارز دیجیتال اقدام می کردند تا در تابستان با قطعی برق روبرو نشویم، گفت: واقعا مسئولین اولویت ها را تشخیص نمی دهند و ضرورت کشور را نمی‌دانند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، استانداردهای دوگانه و برخورد سیاسی در مبارزه با تروریسم را به شدت محکوم و بر مقابله و مجازات مرتکبان اعمال تروریستی تاکید کرد.

یک دیپلمات پیشین کشورمان به رئیس جمهور منتخب و وزیر خارجه آتی پیشنهاد کرد که سیاست خارجی کشور را بر پایه تعامل با جهان، هم زیستی مسالمت آمیز با همسایگان و در نظر گرفتن دو مولفه احترام متقابل و تحقق منافع متقابل برپا کنند و از مسائل ایدئولوژیک و سیاست های یکطرفه دوری کنند.

در پی کشته شدن 28 مسافر و خدمه روسی در حادثه سقوط هواپیما، سخنگوی وزارت خارجه به دولت و ملت روسیه تسلیت گفت.

یک کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به انتصاب رییس جدید برای دستگاه قضایی گفت: باید استقلال قوه قضاییه به معنای واقعی و قانونی تامین و اجرایی شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: این شیوه و روشی که الان از ترکیب کابینه در فضای مجازی صحبت می‌شود باید گفت که این افراد دردی از مردم دوا نمی‌کنند و پاسخگوی نیاز مردم نیستند.

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: متاسفانه مردم استان به واسطه مشکلات معیشتی قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند و باید وسایل پیشگیری از بیماری در اختیار مردم قرار گیرد.

یسید رضا صدر الحسینی، کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که طالبان برای رسیدن به اهدافش چراغ سبز آمریکا را دارد، گفت: خروج غیر مسئولانه بدون توجه به آینده افغانستان سرنوشت نامعلومی را برای مردم در بر دارد و کسی نمی تواند تضمین کند آینده افغانستان چه خواهد شد.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با عنایت به نزدیک شدن زمان آغاز اجرای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، مسائل و مشکلات مبتلابه نظام مدیریتی کشور را بررسی و رهنمودهایی را برای مواجهه با آنها ارائه کرد.

سه کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای نسبت به تولید اورانیوم فلزی تا سقف غنای 20 درصد توسط ایران ابراز نگرانی کردند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، گفت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، 9 روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای آژانس بین‌المللی اتمی مبنی بر قصد ایران در غنی‌سازی با غنای 20 درصد را «تاسف‌آور» خواند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین به خبر رویترز مبنی بر تولید اورانیوم فلزی با خلوص 20 درصد توسط ایران واکنش نشان داد.

«محی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی با ارسال پیامی خطاب به ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت مالزی، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

وزرای علوم، آموزش و پرورش، رئیس سازمان محیط زیست و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند.

«عرب‌نیوز» به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران قصد تولید اورانیوم فلزی با سقف غنای 20 درصد دارد.