شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

وزیر خارجه عراق از تلاش این کشور برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران و کشورهای عربی خلیج فارس خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان های بین الملل با بیان اینکه "مذاکرات وین بدون گفت وگوی مستقیم میان تهران و واشنگتن نیز به موفقیت خواهد رسید" گفت ایده گسترش برجام به موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران غیر واقع بینانه و غیرسازنده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی انتقال اطلاعات محرمانه نظامی رژیم صهیونیستی توسط جان کری به وزیر امور خارجه ایران را رد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عدم دعوت نمایندگان از نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 تاکید کرد: شان مجلس نظارت بر رییس‌جمهور و دولت است و اگر نامزد دعوت شده رای آورد مجلس وکیل الدوله می شود.

اظهارات رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت آغاز شد.

رئیس‌جمهور گفت: میدان و دیپلماسی دو بازو هستند که یک هدف را دنبال می کنند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای دورکاری کارمندان فراهم نیست گفت که در صورت راه اندازی دولت الکترونیک بسیاری از کارها بدون دخالت نیروی انسانی قابل انجام است.

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مورد پیش بینی‌اش از حضور رئیس دستگاه قضا و رئیس قوه مقننه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم بعضی افراد صلاح می‌دانند که تا پیش از ثبت نام رسمی خود را به عنوان چهره انتخاباتی مطرح نکنند چرا که نمی‌خواهند فضایی برای تخریب مخالفان ایجاد کنند. در جبهه انقلاب کسی جز رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند به اندازه کافی اجماع ایجاد کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متهم پرونده قاچاق ماینر و ملزومات آن جریمه 11 میلیارد و 747 میلیون ریالی این پرونده را پرداخت کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس یازدهم می‌گوید: بلندترین دیوارها در فضای مجازی کشور ما تخریب خواهد شد به همین خاطر اصلاح طلبان و اصولگرایان نامزد اصلی خود را پشت صحنه نگه داشته‌اند. احتمالا تا یکی دو هفته دیگر نامزد اصلی را معرفی خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه تهدیدی برای خلیج فارس است، گفت: ایران در عمل ثابت کرد که تحرکات آمریکا هیچ اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت.

کاخ سفید بیانیه ای درباره دیدار و گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا در واشنگتن ارائه کرد که در آن به موضوع ایران نیز پرداخته شده است.

ولیعهد عربستان گفت که کشورش خواهان روابط خوب با ایران است.

وزارت دفاع آمریکا با ادعای این که نیروی دریایی ایران خطر اشتباه محاسباتی یا تصادف را افزایش داده اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس با نزدیک شدن قایق های تندروی سپاه پاسداران تیرهای هشدار دهنده به سمت‌شان شلیک کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق میان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای تخصیص آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری گفت: با توجه به توافقات انجام‌شده، گره فاز دوم این طرح گشوده شده است و به زودی شاهد اجرای فاز دوم این طرح در خوزستان خواهیم بود.