چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی شورای نگهبان ایراد این نهاد به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اعلام کرد.

بیانیه بیش از 205 نفر از نمایندگان مجلس در تقدیر از معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش توسط یک عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

پس از انتشار اخباری درباره علت تشدید بیماری آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و اعلام ابتلای وی به کرونا، دفتر رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به بحث درباره مصوبه روز سه شنبه مجلس با عنوان" طرح راهبردی برای کاهش تحریم ها" در دولت از نگرانی برخی اعضای دولت نسبت به اینکه این مصوبه در روابط خارجی کشور مشکل ایجاد کند خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون متوقف کند.

معاون اول رییس جمهور مصوبه روز سه شنبه مجلس با عنوان" طرح راهبردی برای کاهش تحریم ها " را به لحاظ قانون اساسی، دخالت در اختیارات شورای عالی امنیت ملی و دخالت در قوه مجریه خواند و از تنظیم نامه دولت به آیت الله جنتی در این مساله خبر داد.

یک مقام مسئول در دولت آمریکا اذعان کرد که اسرائیل مسئول ترور دانشمند هسته ای ایران است.

دادستان کل کشور گفت: در مجموعه قوه قضاییه با دستور ریاست قوه قضاییه، کارگروهی تشکیل و به زودی به پرونده و ابعاد ترور شهید فخری زاده در ابعاد ملی و بین المللی رسیدگی خواهد شد.

یک نماینده سابق مجلس گفت: طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها ممکن است با از بین بردن اجماع جهانی علیه آمریکا، ما را به انزوای سیاسی بکشاند که این اصلا به نفع ما نخواهد بود.

رئیس‌جمهور، چهارشنبه (12 آذر) در جلسه هیات دولت با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره دلیل عدم حضور وی در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست. حسن روحانی همچنین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای...

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی به تشریح مواضعش درباره دیپلماسی آتی دولتش با ایران و به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که امروز مجلس ایرادات شورای نگهبان در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

وزارت راه و شهرسازی در راستای تسهیل شرایط دریافت تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت، قرض الحسنه و ودیعه اسکان موقت در سکونت گاه های غیررسمی (حاشیه نشینی) و مناطق کمتر برخوردار، پیشنهاد اصلاح ماده (17) آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار موضوع میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول طرح ها و برنامه های مندرج در آیین نامه را جهت بررسی و تصویب،...

دبیر شورای نگهبان ضمن درخواست از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با عوامل ترور محسن فخری زاده، از آنان خواست تا با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز این حادثه، از تکرار وقوع آن به طور جدی جلوگیری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است در ماه جاری میلادی درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک یک نشست برگزار کند.