جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو در پاریس به مناسبت بازگشایی پس از چند ماه تعطیلی، برنامه کامل مرور آثار عباس کیارستمی را برگزار می‌کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب تاسیس بنیاد دائمی رازی در شهر ری، اعلام کرد که اساسنامه این بنیاد در اسرع وقت برای طرح و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین می‌شود.

«آسیب‌شناسی رسانه‌های جمعی» نوشته امیرحسام اسحاقی منتشر شد.

«الن مور» نویسنده مشهور کتاب‌های مصور برای چاپ یک داستان پنج‌جلدی و یک مجموعه داستان کوتاه قرارداد امضا کرده است.

یونان محدودیت‌های قرنطینه را برای گردشگرانی که واکسینه شده و یا گواهی منفی کرونا همراه داشته باشند، برداشت.

قسمتی از کولوسئوم باستانی رم که زمانی محل نبرد گلادیاتورها بوده است به کمک فناوری پیشرفته بازسازی خواهد شد.

کتاب «فلسطین سرزمین انبیاء» مشتمل بر تاریخچه سرزمین فلسطین، تبیین دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فلسطین در پاکستان منتشر شد.

«خدا به روایت قرآن» نوشته جک مایلز با ترجمه صالح طباطبایی منتشر شد.

کتاب "مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 "، توسط رصدخانه اجتماعی کووید 19 تالیف و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت مورد رونمایی قرار گرفت.

نشست نقد و بررسی کتاب «زبان به مثابه معجزه» نوشته نوید کرمانی برگزار می‌شود.

در هدایت، نشان دادن راه، هدایت عمومی است، ولی اینکه دست مرا بگیرد و به آنچه رضای خودش هست برساند این هدایت خاصه است. در سوره بقره آیه 105 می‌فرماید: و خداوند رحمتش را به هر کس بخواهد اختصاص می‌دهد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و اعلام شغل محل‌های جدید توسط چند دستگاه اجرایی خبر داد.

حسن فتحی با بیان اینکه تمام مشکلات پیش آمده برای فیلم «مست عشق» بخاطرسودآوری مالی است، معتقد است: من، فرهاد توحیدی و هنرمندان ایرانی و ترک «مست عشق» شیره جان خود را با تمام باورها و اعتقاداتمان سر این کار گذاشتیم و حقیقت هیج‌گاه پشت دروغ‌هایی که گفته می‌شود، پنهان نمی‌ماند.

«خاطرم هست مادر مرحومم چون در زیارت عاشورا زیاد خوانده بود که «و لعن الله آل زیاد و آل مروان و لعن الله بنی‌امی قاطب و...». وقتی متوجه شد می‌خواهم نقش مروان را بازی کنم، به من گفت نمی‌خواهد این نقش را بازی کنی.»

به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که امام علی (ع)، امام انسانیت، عدالت، اخلاق، تلاش، نظم، فداکاری، جهاد و دفاع از اسلام بود.

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور مردم متدین و روزه دار و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.